underbara dotter

Ska sätta på Alva strumpbyxorna. Kavlar ihop ena byxbenet och säger att hon ska lyfta upp benet. Hon lyfter: "andra foten" säger jag då, för naturligtvis så lyfter hon ju på fel fot. Hon lyfter andra foten och säger samtidigt "men mamma... det här är ju inte andra foten. Det är ju första foten". Hur smart dotter har inte jag då? Klart det är första foten som ska in i strumpbyxan :-)

Hon är så duktig min lilltjompa. Kan inte tro att hon bara är två och ett halvt år. Blöja har hon också slutat med. Vi sätter på en på natten, mot hennes vilja, för att vara på den säkra sidan. Men varje morgon är blöjan torr. Hon är en riktig stortjej nu! Så klok, så söt och helt underbart charmig! 




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Med två så söta barn förstår jag inte hur du får något gjort alls i livet??! Jag skulle bara sitta och pussa på dom från morgon till kvällen och varken ha tid eller lust till något annat!

2011-01-25 @ 16:09:21
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Haha.. Får ju inget GJORT i livet heller! Trots att jag inte sitter och pussar på dom hela tiden. Får mest blåsa på dom faktiskt. Viggo har redan börjat torka bort pussarna med avsmak i blicken. Storkille alltså :-) Och Alva hon pussar nog helst sin pappa. Det är synd om mig när jag tänker efter... duger bara till att blåsa bort ojojet....



2011-01-26 @ 10:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0