"The Grej Of The Day"

Har ÄNTLIGEN städat ur skafferiet! Nåja... två av hyllorna i alla fall! Hittade potatismjöl och kom på att man kan göra en massa skoj med det. Googlade snabbt fram receptet på SLIME! Hur enkelt som helst:

3 msk potatismjöl vispas i 1 dl kallt vatten. Sen häller man på 2 dl kokat vatten blandat med karamellfärg! Klart!
Trodde ju att barnen skulle tycka det var kul, men ack vad jag bedrog mig. INGEN av dom vågade ens röra den slime-iga klumpen :-) Viggo började nästan gråta för att det såg så ÄCKLIGT ut....




Vilka veklingar...


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

NÄMEN!!! Så himla kul, det ska jag GENAST gå och göra :)!!!!

2011-01-21 @ 16:56:10
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Haha.. det tycker jag absolut! En annan kul grej att gegga med är 2 dl potatismjöl och 2 dl kallvatten. Helt underbart att gegga med. Prova så får du se! Flytande, men ändå kan man rulla en boll av det... fascinerande :-)

2011-01-21 @ 18:36:21
Postat av: MammaMarie

Vilka grejer du kan! Det kanske jag ska göra i morgon på Meriams kalas....! Verkar ju va nåt kul.

2011-01-21 @ 22:26:46
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0