Sjukdom och elände...

Det är bara jag som håller mig feberfri i detta hus! Nä, det var ju inte sant... Jocke har ju också klarat sig. Men annars så är dom sjuka allihopa! Alva håller väl på att bli frisk nu i alla fall, men hon har ingen större aptit! Och barn som inte äter... ni vet ju hur roliga dom blir efter en stund.

Viggo är febrig och sur och lättstött och Alva tål inte ens att man tittar på henne ibland. Mikke går omkring och ser stackars ut... hopkurad frusen gång med varm vetekudde runt nacken. Ja, det här blir nog en trevlig dag!

Tänkte att jag skulle fara iväg med barnen nånstans så sambon får ligga och vara sjuk ifred, men kom ju på att man inte kan fara till nån med halvsjuka barn... Glömde för en stund att dom var sjukliga! Såååå tråkigt! Fast i huset alltså!

Får väl ta med mig "nästan friska" Alva sen när jag ska till chefen och skriva på nåt papper för att jag var sjuk i december. Tydligen nåt nytt... nu måste man in till kontoret och skriva på en "planering" när man varit sjuk. Så onödigt att måsta åka in till stan för en sån sak. Tycker dom borde kunna skicka hem pappret för påskrift istället...

Nu sitter dom små och äter chokladbollar till frukost. Kanske aptiten kommit tillbaka? Man får ju hoppas. Om inte annat så lär dom då ha en massa energi om en liten stund när sockerruschen sätter igång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0