Rosa rosa rosa + marimekko

Vilken härlig dag. Ledig och inga tider att passa...

Har varit ute med barnen på förmiddan och sen for vi en sväng till skelleftehamn och handlade. Gick in på Allbutiken för att se hur det blev i nya lokalerna. Hittade ett marimekkotyg som var alldeles förskräckligt osmakligt, men jag köpte det ändå :-)

Dom har 70% på alla marimekkotyger! Inte illa! Har köpt ett par knallrosa/cerisa gardiner till tv-rummet så jag behövde något som matchade dom...

Det jag köpte var "taveltyg", man köper en färdig bild på rulle. Det jag köpte var en rosa tiger.. haha, låter ju inte klokt ju! Men den var så ful så den nästan blev snygg. Använde dock inte hela bilden. Den var väldigt stor. 150 x 140. Tog bara en del av tigern...




Osmakligt... jag vet! Men ändå lite coolt. Är nog fortfarande inspirerad av 80-talet tror jag.



Väldigt rosa gardiner också, fast på bilden ser dom inte så rosa ut. Det är värre i verkligheten :-)

Undrar vad mikke kommer att säga när han kommer hem? Har då inte slösat mycket pengar i alla fall. Blev inte mer än 200 kr för både gardiner och marimekko-tavla! Skickligt gjort tycker jag!

Lite utebilder från förmiddagens utelek...



   

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

FULT??! Det där var ju SUPERSNYGGT!!! Och jag som VILL HA ett marimekkotyg! Vad kostade den där tygbiten du köpte - per meter? De är ju rätt dyra och jag bara vill ha, helst ett 70-tals inspirerat sådant. Vet int alls var de säljer sånt här i Malmö, vi har ingen "Allbutik". Låter som ännu ett ÖB, men hur kan de sälja Marimekko där?

2011-01-13 @ 20:16:43
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Helena

Såg ju helläckert ut. Kul med färg, känns som jag fastnat i "grå-träsket"! Mycket fina grejor på Allbutiken, en nytändning när de bytte lokal.

2011-01-14 @ 07:12:34
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Allbutiken är absolut inget öb. I ena hörnan säljer dom dyra tyger och inredningsgrejer + att det är en "allbutik" med tapeter, målargrejer, verktyg och sånt i andra hörnan...Alltid kul att gå in där.



Jag betalade 12o kr för en bit på 130cm. Och då var det 70% rabatt. Så visst är det dyrt! Tror det kostar runt 400kr/meter eller nåt sånt.

2011-01-14 @ 07:53:35
Postat av: Erika

:-)



Betalade 120 kr! Inte 12o... fattar inte varför jag hela tiden blandar ihop 0 (siffran) och o (bokstaven)???? Händer väldigt ofta. På min dator sitter oet precis under nollan, Så dumt!



2011-01-14 @ 08:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0