orkeslös

Totalt utan enegi! Promenaden jag tog i morse var nog den tyngsta någonsin. Tydligen är det bara KOLHYDRATER som ger energi. Kände redan igår att jag var trött och orkeslös, men skyllde på att jag varit ute med barnen två gånger under dagen och lekt. Frisk luft, ni vet. Kan man ju bli helt slut av när man är ovan :-)

Sen så har jag nog aldrig varit så sugen på sötsaker som jag var igår kväll. Kunde inte tänka på annat än annanaspajer och annat gott. Till slut så mosade jag en banan och hällde en massa grädde över. Mums! Gott var det men fortfarande för lite sött. Tidigare så hade jag tagit fram blåbär ur frysen för att jag var så sugen på nåt annat än kött. Blåbär och grädde kändes riktigt gott i min tanke. Men jag kan ju säga att UTAN SOCKER gick det inte att äta! Blääää!

Det står att man blir trött och slut första veckan när man kör denna diet. Huvudvärk brukar man visst också få. Beror visst på rubbad salt och vätskebalans. Man ska dricka mycket. Tydligen så binder kolhydrater vätska i kroppen och äter man inte sånt så förstår man ju att det blir en brist. Fenomenet innebär ju också en viktminskning på ett par kilo (vätskeförlust) första veckan, vilket kan sporra till att fortsätta dieten, enligt kostbeskrivningen :-) Man ska alltså dricka mycket vatten samt salta extra mycket på det man äter, för att slippa orkeslösheten. Man kan också dricka vätskeersättning, kanske ett lättare alternativ för en som inte får i sig så mycket vatten. Måste nog fara och köpa ett rör Resorb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0