myrorna

Vad ska man göra när det känns som att man kommer att falla ihop av trötthet när som helst??? Har druckit kaffe så magen börjat protestera, två c-vitamin brus har jag hällt i mig också + en massa andra vitaminer. Inget hjälper då mot min trötthet. Körde in till A-torp nyss och gjorde ett jobbigt besök på myrorna. Knappt jag kunde hålla mig vaken i bilen!!!

Inne på myrorna blev det dock livat värre. Tydligen så var det ett jättebra "springa omkring på"-ställe. Och "putta varann in i klädställen"-leken tog då aldrig slut... Får fara dit nån dag UTAN småbarn! Hade tänkt fara in på Jacks också när jag ändå var där, men det var ju bara att glömma. Bara att skynda ut till bilen och spänna fast odågorna på varsitt säte..

Hittade faktiskt en del kläder där... men som sagt: 80-talet var ju verkligen brett. Vilken stil av 80-talet vill jag ha på mig???

Hittade en massa silkiga blusar, korta och med stora axelvaddar. Gärna med en liten brodyr, eller virkad krage :-) SÅÅÅ FULT! Minns dom med förskräckelse. Hittade också midjekorta kavajer med breda axlar och EN knapp. Sen såg jag de längre kavajerna... med avsmalnande ärmar som man vek upp längst ner och lite halverst pingvinärm, öppningen var stor och knapparna, högst tre stycken satt långt ner. Fodret i en annan färg :-) Åååå... varför valde vi 80-talet som tema? Kommer ju inte att vara snygg på festen! Kommer ni ihåg de ljusa eller stentvättade jeansen som var lite pösiga runt rumpan och drogs åt REJÄLT med ett bälte i midjan? Till det hade man en VID kort tröja.... med axelvaddar förstås!

Miami vice med uppkavlade ärmar på kostymen och de färgglada baddräkterna med djup ringning i ryggen som även funkade att använda under ett par korta jeans-shorts i äkta California-anda. Tightare linne än så får man ju leta efter :-)

Näää, vilket förskräckligt mode!

Träffade Sofia Lyxell inne på myrorna och hon hjälpte mig minnas. Efter en stund kom även Krille Lindberg dit och hjälpte mig med 80-talsminnen. Det verkar som att alla blir fulla i skratt när man tänker tillbaka på hur man såg ut... Glöm inte seglarskorna, påminde Krille. Nä, dom har väl ingen glömt???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0