Fett!

Har just tryckt i mig en frukost bestående av 2 stekta ägg med 4 ostskivor på, samt bacon och oliver. Det la sig riktigt skönt i magen faktiskt! Kan dock inte förstå att denna fettdrypande mat ska vara bra för kroppen? Det går ju liksom emot allt vad man lärt sig. Kommer nog inte att kunna trycka i mig så mycket fett som denna diet kräver. Helst ska man byta ut mjölken i kaffet till grädde också. Fy, säger jag bara!

Lunchen kommer att bestå av fläskkotlett, knaprigt stekt förstås. Till det ska jag göra en broccoligratäng med ost och grädde :-) Det låter ju hemskt, gör det inte? Men jag måste ju säga att det är rätt så gott!

Vanligtvis så brukar jag doppa lite( eller faktiskt rätt så många)  mackor i te eller varmchoklad till lunch. Blir väldigt lat när jag är ledig... Bara kolhydrater alltså...

Jocke blev då väldigt glad när han fick ägg och bacon till frukost :-)

Till mellanmål rekommenderar dom en hoprullad ost- och skinkskiva med oliver i. Tja... varför inte? Säkert bättre än 4 digestive kex med smör på. Eller nåt bakverk från frysen...


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Så himla spännande att få se hur denna diet utvecklar sig.... jag har bara hört att det är en bra diet, även om jag själv inte kan fatta hur det går ihop. Men när man läser om den så faller bitarna på plats på nåt sätt, tycker jag. Lycka till och försök håll dig fast i den, ett bra tag i alla fall - och fortsätt promenixa!

2011-01-28 @ 22:09:40
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Tack! Jag ska just klä på mig nu och fara iväg på en promenad. Det var ett tag sen sist! Har just tryckt i mig 2 stekta ägg och bräckt skinka. Värsta flottet! Det ska bli riktigt spännande att se hur det funkar. Känner mig dock rätt flottig!

2011-01-29 @ 08:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0