Mätt och belåten efter en romantisk allahjärtansdagsmiddag, bestående av korv och potatis :-)
Men efter den tråkiga middagen blev det en tårta som jag lovat Viggo i morse. Har man lovat så har man. Stannade och handlade på vägen hem från jobbet, så direkt jag kom hem blev det att sätta igång med att vispa grädde. Supernöjd kille satte i sig två bitar tårta med godis på. Och Jocke håller på att storkna för han tog en fjärdedels tårta på sin tallrik. Fy, säger jag bara. Känner mig rätt så äcklad själv också. Vi äter alihopa tårta som om det var sista måltiden. Vräker i oss! Ångrar den sista lilla biten jag nyss tryckte i mig..... onödigt!

Nåja, tur det inte är varje dag.

Imorgon är jag Leeedig, ♪♫♪... trallala la la laaa! Det ska bli riktigt skönt. Man behöver som det efter en jobbhelg. Otur bara att det ska vara så förbaskat kallt ute. Är less på att vara inne hela tiden, men vad ska man göra när det är minus 25 grader? Vi får försöka hitta på nåt inne istället. Kanske baka nåt... iklädd mysbyxor och stortröja och tjocksockar - hela dagen :-) Myyysigt!

Nu ska jag gå och mysa med Viggo i soffan en stund. Han behöver ju sin mamma till att bli kliad bakom ryggen. Rätt så mysigt faktiskt fast det är ett slavarbete. Skapar ju mina egna extrajobb jämt och ständigt. Kliade Jocke bakom ryggen varje kväll tills han blev 13-14 år. VARJE kväll :-) Och om han mot förmodan skulle sitta med oss nån kväll och se film så åker tröjan fortfarande av och jag måste fram med bästa kliarnaglarna :-)

Och nu gör jag samma med Viggo... men det är verkligen ett bra sömnmedel. Tar bara några minuter så sover han. Tänk om man hade en egen ryggkliare...*ryyys.. myyys* Jag hade ju min mamma som gjorde samma för mig hela min barndom. Det bästa jag visste. Fast det var också skönt när hon drog fingrarna genom mitt hår... i typ en timme tills jag somnade :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0