söndag kväll

Haft främmande av Jamal och Kevin idag. Jamal har fixat igång skotern han fick i höstas så alla barnen har fått åka till deras stora lycka :-) Riktigt, riktigt kul tyckte dom att det var!

I övrigt så håller jag fortfarande på och pysslar. Just nu håller jag på med en nyckel"tavla". Inget skåp med dörr, för det funkar inte i detta huset. Ingen som nånsin stänger dörren till nyckelskåpet. Lika bra at bara ha en "tavla" att hänga nycklarna på, tänkte jag :-) Hoppas det blir fint...

Håller även på att måla skoställ till oss vuxna också. Inser att det inte går att vara utan. Mycket målande har tärt på min rygg. Står hela tiden i hopplöst obekväma ställningar. Man skulle haft nån bra arbetsbänk att hålla till på. Men när man är inne i sitt målande så struntar man i att det gör ont. Har till och med träningsvärk i magen efter att jag målade ett varv på min gröna stol igår. Den stod på golvet och jag satt på rumpan och målade. Efter en stund så låg jag i nån konstig "sit-up"-ställning i en evighet när stolsbenen skulle målas. Gjorde ont som tusan, men tjurig som jag är så målade jag klart det jag skulle. Kanske fick en muskel i magen på köpet :-) Får alltid träningsvärk på de mest bisarra ställen när jag renoverar. Kan inte begripa hur jag bär mig åt?

När jag tapetserar får jag ont i mina vader!!!??? Till och med UNDER FÖTTERNA får jag ont!  Låter ju inte klokt, men så är det varje gång... Nån annan som får ont där när dom tapetserar?....Nä, vanliga människor får väl träningsvärk i armarna eller nåt av att hålla upp tapeter, kan jag tänka mig?

Hoppas hinna ett till målarvarv innan jag slocknar för kvällen. Ska försöka hålla mig vaken till Big Brother. Har ju fastnat i detta patetiska program. Som alltid! Kan inte låta bli att se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0