sjukdomskänsla

Vaknar med en känsla av feber. Tät i näsan och allmän sjukdomskänsla. FÅR bara inte bli sjuk nu. Har ju en massa arbetspass framför mig och helgen jobbar jag också. Turligt nog så brukar det inte bli mera än en "känsla" av feber eftersom jag nästan aldrig får feber. Ska i alla fall proppa i mig en massa vitaminer och kanske fara och köpa nåt förkylningsbotemedel. Kan Jang..? eller Chi San..? Echinagard...? Kommer inte ihåg vad som var bra mot förkylning, men nåt av dom tror jag?

Igår förmiddag innan jag for på jobbet påbörjade jag en rensning/ommöblering i Alvas rum. Hujeda mig vilket jobb. Oändliga mängder med delar av leksaker som man ska försöka para ihop med varandra för att sen se vad som ska kastas. Hade egentligen bara tänkt möblera om, men fastnade med leksaksrenset. Det tog en evighet, och jag har bara hunnit halvvägs. Har flyttat sängen och en bokhylla som var full med grejer. Den hade sugit fast i golvet så det var riktigt jobbigt att flytta den. Dessutom så är denna tvåsektioners bokhylla fastskruvad med den andra delen med EN skruv någonstans längst upp. Det knakade och brakade när jag slet och knuffade och den ena delen rörde sig några cm och den andra satt fast. Men efter några svordommar så hade jag lyckats flytta den de 50 centimetrarna. Puh!

Idag blir det att fortsätta med det och förhoppningsvis bli klar. Byta gardiner och skura upp ordentligt. Måste nästan börja genast om jag ska hinna innan jag ska iväg och jobba. Fattar inte varför allt tar sån tid för mig nu för tiden? Måste vara ett ålderstecken? Måste ta långa pauser mellan varje kraftansträngning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0