Måste ju vänta förstås...

Nu är hallen i stort sett tömd! Nu behöver jag bara 3 gipsskivor, reglar, vit målarfärg, svart målarfärg, gipsskruv, golvlister, nytt golv, nya snygga krokar och ett rollerset och en pensel. Sen kan jag börja... undrar stilla var jag ska hitta alla dessa grejer? För en hundring, max två hundra?

Måste hejda mig och vänta till helgen. *suck* Men nu är då allt förberett i alla fall. Bara att svabba på färg så fort jag har den hemma :-)

En annan dröm jag går och funderar på är övervåningen. Skulle vilja ha ett snyggt stort bord där uppe med snygga stolar, hyllor på väggarna fyllda till bredden med skålar och burkar innehållande pärlor, pyssel, saxar, snören, remmar, knappar,... ja allt som man eventuellt kan behöva för att pyssla, måla, och pyssla ännu mer :-)
Hur kul skulle inte det vara då? Både jag och barnen skulle hålla oss sysselsatta dagarna i ända... inbillar jag mig. Vet att jag är duktig på att inbilla mig saker.

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

"Nu behöver jag bara 3 gipsskivor, reglar, vit målarfärg, svart målarfärg, gipsskruv, golvlister, nytt golv, nya snygga krokar och ett rollerset och en pensel. "



OJ så lite du behöver för att göra hallen klar :)! Finns det ingen byggåtervinning i Ske-å? Där man säljer byggvaror som träplankor, lister, handtag osv som använts men är fullt dugliga ännu. Kolla! Där kan du säkert hitta allt för en eller två hundringar!

2011-02-15 @ 15:31:05
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Blir faktiskt inte så dyrt. Vi har suttit och kollat priser på byggmax och det är faktiskt riktigt billigt att bygga :-) En gipsskiva kostar 55kr. Trodde jag ju aldrig... Men det blir ändå ett helgprojekt. Nu sitter jag ju förstås och fantiserar om en massa dyra designkrokar och skohyllor och sånt.



Men jag ska nog hitta på nån billig lösning. Det är ju halva nöjet... att komma på själv, och fixa och trixa och pyssla :-)

2011-02-15 @ 22:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0