Full rulle

Full fart hela dagen. Precis som igår. I morse var det raka vägen från jobbet till magnetröntgen med Jocke. Minus 30 grader ute. Brrr...

Sen hem och tvångs-sova en stund. Hämta ungarna på dagis och sen ÄNTLIGEN fara och lukta på nyfödd bebis. Helt underbart! Skulle nog kunna sitta i timmar och beundra det underbara barnet. Han är så bedårande söt. Hur runda och goa kinder som helst :-) Och världens finaste hårkalufs! Ååååå så söt!

Nu är klockan strax efter sju och jag är sanslöst trött. Förstår inte hur fredagsmyskänslan ska kunna infinna sig. Blir nog en tidig kväll för min del. Mikke spikar och bygger i grovhallen och Viggo är med som lärling. Nu ska dörröppningen från grovhall till Jockes rum bort! Har haft ett draperi för dörren ända sen vi flyttade in. Äntligen ska det bli en vägg där. Förhoppningsvis så blir det klart ikväll. Imorgon tapetserar vi med "easy-cover", över väv och nygipsad vägg. Sen får jag börja måla. Ska bli riktigt kul!

Sen så måste jag ju helt säkert fara och hälsa på barnbarnet en gång till denna helg. Finns ju inget goare än en nyfödd :-) Man blir som förtrollad...

Ska lägga upp några bilder senare. Har inte hunnit föra över dom till datorn än. Sitter just nu i soffan med pizza-koma. Är så mätt så jag mår illa. Första gången jag äter idag, och då vräker jag i mig en hel pizza. Blir helknasigt med måltiderna när man jobbar natt. Sist jag åt mat var middag igår kväll. Ett dygn mellan måltiderna alltså.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vet inte om du har Norran? Åhsells möbler har en annons idag i Helgbilagan med lite större papplådor i gult,grönt,orange,lime mmm.95:- styck. Tänkte direkt på förvaringen du ska ha i hallen...

2011-02-19 @ 09:48:35
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ååå, det ska jag genast kolla upp. Skulle bara ha varit en sväng till ikea också. Behöver expedit-hyllor.

2011-02-19 @ 11:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0