Fredag kväll.

Puh... känner mig helt slut efter denna vecka. Det blev bara en enda dag i Umeå, men det räckte då för både mig och gossen. Fy vilket ställe, där vill man inte vara länge. Tycker synd om barnen/ungdomarna som var där. En ung tjej såg ut att ha varit där ett tag. Hennes ögon såg skrämmande och drogade ut. Usch vad hemskt! Men personalen var helt underbar, det ska dom ha en eloge för!

Blev ju ledig resten av veckan eftersom jag tagit ledigt för långvistelse i Umeå. Har haft småttingarna på dagis, så jag har fått vara alldeles själv på dagarna. Det har jag verkligen behövt. Har behövt varje sekund för att fundera, gå igenom, bearbeta, tänka...osv. Så nu är jag helt SLUT! Känns som att jag tänkt klart och kan gå vidare också, för tillfället i alla fall. Tills utredningen kommer igång i alla fall. Då ska jag åter igen sitta och berätta allt om gossen. Från det han föddes och fram till nu. Tur att jag har gjort det några gånger nu, så jag vet vad som väntar.

Hur lätt är det att svara på hur han var som tvååring? Kunde han klä sig själv när han var tre? Hmmmm...? Var han sen på att börja prata? När slutade han med blöja? Oändligt många frågor som man ska ha ett svar på. Det är riktigt tufft att komma ihåg. Särskillt när man har flera barn.

Nu ska jag i alla fall lägga allt åt sidan och ha en skön och ledig helg. Kanske bio med Alva och Viggo imorgon. Kanske bio med Jocke senare på kvällen. Vi får se. Det skulle vara kul att fara med kidsen för dom har aldrig varit på bio. Vill se deras reaktion :-)
Filmtips ikväll: Broarna i Madison County kl 22.00 på svt. Världens bästa gråtfilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0