Äré inte typiskt?

Nu har jag infört liiiite kolhydrater i min kost och vad händer då tror ni? Jo, jag går ju förstås upp i vikt. Blir så förbannad! När ska jag lära mig? Och varför kan jag inte köra det jag har börjat med tills jag är nöjd? *suck*.

Idag har jag dessutom varit i Boliden och ätit mammas goda köttsoppa. Alldeles fullt med kokta kolhydrater i form av potatis, morötter och kålrötter. Och sen marängswiss efter det. Massor med socker!

Nu vet jag inte hur jag ska göra denna vecka. Ger det nåt att äta bara liiite kolhydrater? Eller ska jag äta som vanligt? Blir ju skitsur om jag går upp allt som jag gått ner. VÄGRA!


Citat från Viggo i bilen på väg hem från Boliden:
"Mamma, I sverige finns det land som är varma. Där är träden varma och det finns inga skorstenar som gör moln. Det finns inga skorstenar på husen där. Det är i sverige. Där kan man gå barnfotar (barfota) för det finns ingen snö. Men det finns bara såna länder i sverige, inte i vårat land, för det är ett annat land."

Misstänker att kanske dagis har försökt sig på nån undervisning av nåt slag? Eller...?

Kommentarer
Postat av: Helena

Så förvirrande sött, verkar som dagis inte riktigt förklarat landsgränserna och kartan fullt ut, men det kommer nog.

Gustav som liten, kikade in i krubban vi tagit fram till jul och frågade; Hängde pappa på korset precis som Josef medan jag föddes?

Anmälde honom till kyrkans barntimme så de fick reda ut begreppen...nog för att man önskat gubben upp på ett kors när det gjorde som ondast.

2011-02-07 @ 09:11:54
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha.. så gulligt. Dom kan verkligen komma med vad som helst. Idag när vi åt middag pratade Viggo om Tyskland! Det är visst också ett land i Sverige :-)

2011-02-07 @ 17:19:59
Postat av: MammaMarie

Åh så gullig han ÄR! När vi var upp och hälsade på mormor o morfar när Meriam var 6 år så blev hon alldeles exalterad när vi var inne på McDonalds och åt: "Å, mamma TITTA! Det ser ju EXAKT ut som i Sverige här!"



Så ja, det är nog rätt rörigt innan de reder ut vissa begrepp har jag insett. Å andra sidan så bor ju mormor o morfar i norrLAND, vilket ju är ett alldeles eget land - det hör man ju på namnet.

2011-02-07 @ 17:27:41
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja, och dessutom så pratar ju mormor och morfar inte svenska heller... schwettes= svettas, hommel=hummla. krövel=spindel. osv. HELT obegripligt för ett litet barn, särskilt om man bor i skåne kan jag tänka mig :-)Klart det är ett annat land!!!

2011-02-07 @ 20:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0