Inte min vecka...

Den stora STORA nackdelen med att vara hemma och vara sjuk är att jag inte kan sova på natten. KAN ju bero på att jag sover små stunder under dagen??? Men vad ska man göra annars då man är trött och hängig och inte orkar göra nåt vettigt? Klart man lägger sig och somnar i soffan. Är fortfarande inte helt feberfri och nu har jag dessutom fått nåt skit kring vänsterögat. Antingen så är det Alvas ögoninflammation som smittat av sig, eller så är det eksemet som jag ibland får kring ögonen. Vilket som, så är det i alla fall förjäkligt! Nu får det ju liksom räcka! Till råga på allt så har jag drabbats av "snabb mage" av all ipren och alvedon som jag proppat i mig. Tror inte min mage klarar av ipren :-( Kunde inte somna igår kväll p g a halsbränna...

En annan sak som störde mig nåt vansinnigt är att jag måste ligga och svälja hela tiden. Det gör ONT när jag sväljer, särskillt när jag lägger mig... då reagerar min konstiga kropp med att överprodecera saliv så jag måste svälja HELA TIDEN! Vad är det för dålig och idiotisk funktion? Låg och var förbannad på dåligt konstruerad kropp och fick ondare och ondare i halsen, och halsbrännan gjorde ju inte saken bättre. Nä, det här har inte varit min vecka kan jag ju bara säga!!!!!!!

Men efter allt elände som varit så kan det ju bara bli bättre kan man tycka. Idag till exempel så har vi kortaste dagen. Nu vänder det och blir ljusare och ljusare igen. Från och med imorgon så får vi 20 minuter längre dagsljus per vecka. Det känns ju fantastiskt. Inte för att det ger så kännbara effekter, men efter några veckor, typ 5, har vi ju fått 100 minuter. 50 minuter på morgonen och 50 minuter på aftonen. Då brukar man känna skillnaden :-) För man påverkas ju otroligt mycket av ljuset!

Jag ska försöka mig på att baka något idag. Börjar känna mig stressad över allt som jag inte orkat bry mig om. NÅT fikabröd måste man väl ändå ha till julafton? Mikke tyckte att det skulle funka lika bra med Ballerinakakor :-), men där går ju gränsen, haha... Funkar ju bra till barnkalaset, men inte annars :-)

Nä, jag måste dyka in i recepthögen och hitta nåt som inte är för invecklat och baka några sorter, fast det känns jobbigt...får bli senare under dagen. 

Hemma från jobbet även denna natt. Barnen är på dagis så nu ska jag faktiskt börja med att ta igen lite av den missade sömnen från natten. Känner mig dödligt trött och småfrusen, men det går åt rätt håll. Febern har i stort sett försvunnit. Ligger kring 37.5 nu och det räknas väl inte ens, även om min normaltemp ligger på 36. Inte helt frisk alltså, men oj vilken skillnad det är. Är nog fullt frisk på julafton trots allt :-)



Kommentarer
Postat av: Helena

Uj uj... hoppas du får vara frisk och pigg till helgen.

Nej man måste inte ha fikabröd. det är så mycket annat man ska gnaga i sig så man blir nog både mätt och får sina sockerchocker ändå.

God jul till dig och din familj!!!!

2011-12-22 @ 09:50:01
Postat av: jamal

Baka biskvier

2011-12-22 @ 11:52:11
Postat av: Erika

Ja jag hoppas verkligen jag blir frisk, men det ser inte så ljust ut. Just när jag blivit lite piggare så slår den stora elaka förkylningen till! Har inte varit ett dugg snorig eller förkyld fram till för några timmar sen. Men det är tur det inte är dödligt :-)

God Jul till dig också Helena. Hoppas ni får vara friska och att tomten är riktigt snäll :-)



Jamal... jag som trodde du skulle säga att ballerina duger alldeles utmärkt. Ingen jul utan biskvier alltså? Du kan vara lugn... jag har fixat :-)



2011-12-22 @ 23:30:48
Postat av: Sofie

Hoppas att du har piggnat till och får njuta av julhelgen=) Julkramar till hela familjen!

2011-12-23 @ 19:52:53
Postat av: MammaMarie

Well......??!?!! Hur gingo julhelgen då?! Jag väntar idogt på rapport och bilder! Men mitt tålamod börjar tryta :(! Hann du med att baka och koka, safta och sylta allt du skulle hinna med....eller?

2011-12-30 @ 14:52:45
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0