Läkarbesök

Var till läkaren igår. Inte ofta jag far dit med feber/förkylningsbesvär, men nu höll jag faktiskt på att dö... Nämnde nackstelhet och fort fick jag en akuttid på vårdcentralen. Att jag nämnde hög feber, frossa, fruktansvärda smärtor i hals och öron och extrem huvudvärk hade ingen betydelse, men NACKSTELHET... ojojoj. Tydligen det magiska ordet för att få en tid hos doktorn :-)

Han lyssnade och tittade i öron och hals, gjorde neurologiska test där jag skulle blunda och göra saker med armarna. Jag frågade hur det såg ut i öronen och halsen. "Ganska normalt" säger han då? Va??? Så det syns inte att en vass kniv körts in och ut ur mina öron under ett helt dygn? Halsen då... som jag själv har sett, har antagit en mörkröd, nästan vinröd nyans och minskat i omkrets av svullnad. Kan knappt gapa. Nä... han tyckte inte det såg så illa ut. Har man halsfluss så har man ju vita prickar på halsmandlarna, tyckte han och det har jag ju inte. Blev skickad att ta temp och ta en snabbsänka (crp).

Sänkan låg på 86, så då blev han ju väldigt osäker. Men OJDÅ, hon är nog sjuk ändå... Då ville han att jag skulle åka in till lassa och göra en lumbalpunktion (heter det så?), för att se om jag har hjärnhinneinflammation, vilket skulle innebära en massa timmar och kanske övernattning på sjukhuset. Nope, har inte tid!

Blev istället så att jag skulle komma in idag på morgonen och ta en ny crp och om den fortfarande är lika hög så blir det att fara iväg. På dagtid går det fortare, sa han eftersom vi lever i ett 8-17 - land. Så sant!!!

Men varför han vill skicka iväg mig dit är alltså för att han konstaterat att jag har en infektion i kroppen, men han kan inte hitta orsaken???? MEN HALLLLLLÅÅÅÅ.... HALSEN...ÖRONEN!!!!! Han måste ju vara halverst blind, denna läkare? Ge mig pencillin för skjuttsingen!!! crp;n visar väl tydligt att jag behöver pencillin, men icket om man bor i denna del av landet tydligen. Fick ett utskick förra veckan från vll där det stod nåt med att man skulle vara försiktig med pencillin... kanske därför jag ska dit idag igen. För tänk om det går åt rätt håll, om sänkan "bara" är 80, då får jag väl ingen medicin eftersom det barkar åt rätt håll...

Nä, vi får väl hålla tummarna att det inte är hjärnhinneinflammation, för då blir jag tydligen inlagd! ÖVER JULEN!!!!!





Blir i alla fall inget jobb för mig i natt. Vi får väl se om jag tillfrisknar till imorgon natt???


Kommentarer
Postat av: Erika

Hade "bara" 78 i sänka idag, så tyvärr får jag ingen hjälp....Alvedon och ipren, full dos av båda ska tydligen hjälpa. Får väl hoppas det tar bort smärtan så jag orkar.

2011-12-21 @ 11:52:21
Postat av: MammaMarie

Men stackars gulle dig! Så irriterande att man ska vara på bättringsvägen innan man går till doktorn, då blir det sådär. Det straffar sig att man försöker härda ut in i det sista :(



Hm... så "nackstelhet" är det hemliga nyckelordet? Tack för det tipset!

2011-12-21 @ 17:49:11
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0