Vilken energi jag har!

Torkat fönster, skurat golv, piskat matta, klippt gräsmattan, sytt gardiner till mina köksfönster + hängt upp dom. Tvättat två maskiner och hängt upp det. Piffat lite i fönster med blommor och lyktor, varit och handlat. I förrgår bytte jag gardiner i vardagsrummet. Fyndade på indiska :-)

Nu är det matlagning på gång. Sjömansfärs med kall vitlökssås gjord på youghurt. Mumma... och färskt bröd till det :-) Känner mig superspeedad. Springer omkring här hemma som värsta duracellkaninen! Vet inte vad jag ska göra av all energi?? Och var kommer den ifrån? Kan det vara p g a att mikke börjat jobba? . När han är hemma sitter vi mest bara två... ingen ids ta tag i nåt. Eller så tänker man att den andra kan väl...

Piggare än nånsin vill jag bara kasta mig in i än det ena än det andra. Vilken tur att det fanns så mycket att göra då. Att huset var så skitigt. För tänk så rastlös jag skulle ha varit annars :-)

Allt detta har jag gjort idag och jag är inte det minsta slut. Måste ju fortsätta innan energin tar slut..mot stortoan.... här ska det skrubbas och dofta av ajax :-)

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Shit, blev slut och lite lätt yr av att läsa detta. En dryg veckas jobb på en dag? Önskar den effekten dykt upp då gubben började jobba efter semestern, för mig med, men icke.

2011-08-25 @ 19:43:40
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha..inte?



Vet faktiskt inte var all energi kommer ifrån... Sen mikke kom hem i afton har jag putsat ALLA fönster på utsidan och sytt fyra gardinkappor till! Men nu är jag slut, och ryggen orkar inte mera... Nu blir det ett varmt bad och sen är det kudden nästa. Hoppas jag inte gjorde slut på all energi idag bara. Är ju ledig i tre dagar till...

2011-08-25 @ 22:16:10
Postat av: Sofie

Duktiga du! Njut och slappa nu resten av din ledighet =) Trevlig helg!

2011-08-26 @ 13:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0