Inväntar nu ännu en eventuell diagnos....

Sådärja, då var det gjort! Varit hos farbror doktorn idag och pratat om autism. Hörsel- och syntester ska utföras och sen tar bup över. Känns riktigt bra att vi tagit detta steget idag. Känner ingen som helst brådska över att få utredningen gjord, eftersom han är så liten. Känner därmed ingen stress om det skulle dra ut på tiden. Skönt! Nu är det satt i rullning i alla fall...

Jag tvivlar dock inte över vad resultatet kommer att visa. Känner mig riktigt säker på min sak, men det kan ju också bero på att jag fortfarande är så inne i alla frågor som rör autismutredning. Kan ju hända att jag överanalyserar? Mikke är inte alls lika säker och tycker sig ha en massa förklaringar på beteenden som gossen uppvisar. Jag KAN ju faktiskt ha fel...

Hur som helst så ska det bli skönt att få höra vad "experterna" säger.

Under hela läkarbesöket satt Viggo UNDER en stol (när han inte tvingades sitt i vårt knä). Svarade inte en enda gång på något som läkaren sa, bad om eller frågade om. Ignorerade fullständigt den främmande människan!

Ja, det känns skönt att det är i rullning, samtidigt som det känns väldigt sorgligt. Det skulle kännas riktigt tungt att få mina misstankar bekräftade.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tror det var klokt att dra igång det här. Tiden går så fort så plötsligt känns det som man väntat för länge (vet hur det känns) Dels kan väl köerna vara sjukt långa? Sedan behöver du få veta (om ni nu litar på "experterna", ni har ju haft det rätt krångligt med ihopblandningar och knepiga diagnoser tidigare?)

Önskar er lycka till ♥

2011-08-05 @ 10:02:19
Postat av: Erika

Ja, jag räknar med lång handläggning. Bara det är klart till skolstart så är jag nöjd. Två år kvar till förskolan. Nej, jag litar ju inte på "experterna". Gör ju inte det... men vem ska man annars fråga?



Ännu ett "konstigt" utbrott i natt. Fortsätter detta så kommer jag nog att kräva påskyndning i alla fall. Blir ju dödsförskräckt! Eller "skräckrädd" som Beata brukar säga....



2011-08-05 @ 10:18:22
Postat av: Sofie

Klokt av er att ta tag i saken när ni känner oro. Vet ju att du har berättat om dina misstankar tidigare.Förstår att det skulle kännas sorgligt om misstankarna besannas, men att inte veta och gå omkring och fundera måste vara jättejobbigt.Kram till Er och så ses vi på måndag =)

2011-08-05 @ 15:35:23
Postat av: Erika

Så sant Sofie. Bättre att veta. Hoppas bara att jag har fel i mina misstankar...

2011-08-05 @ 17:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0