Bodan

Känner mig mör i kroppen idag. Spenderade kvällen igår i Bodan och målade och målade och målade.... Ååå, vilken tid det tar! Det är fortfarande mycket kvar. Hoppas jag får tid att fara dit och hjälpa lite mera. Det känns som att det är omöjligt för en person att hinna allt det där på bara några dagar, särskilt när arbetstiden är begränsad till kvällarna....

Men alltså! Vilket fint hus!!!! Helt underbart är det. Gammalt möter nytt... på övervåningen där taket är högt är det stora tjocka bjälkar i taket. Och hela övervåningen ska bli vitmålad. Helt underbara stora fönster. Hela huset har fantastiskt mycket fönster och det är så ljust och fint! Blir riktigt avundsjuk! Längtar att se hur det blir när dom flyttat in. Med alla möblerna på plats. Precis utanför köksfönstret är det en kohage, där kossorna strövar omkring. Vilken underbar miljö för ett barn att växa upp i. 

Men vägen till Bodan är ju under all kritik. Direkt jag körde in på den så väcktes samma panikkänslor som förr i tiden. Tro mig, jag har kört den många gånger. Jamal har tillbringat såååå mycket tid i denna lilla by under sin uppväxt. Han följde bästa kompisen hem efter skolan, åkte med skolbussen. Vilket innebar att jag måste hämta honom på kvällen. Fasade alltid för den hemska grusvägen som går genom Bodan. Och nu var den extremt dålig! Halva den smala grusvägen var avstängd i ca 200 meter. Hade jag fått möte där så hade det varit kört, att backa på den smala kringelkrokiga vägen är ju omöjligt, särskilt i det becksvarta mörkret som rådde när jag körde hem vid 23-tiden. På resterande väg hade dom hällt ut ett 15 cm tjockt lager av löst grus. Bilen slirade hit och dit och jag var helt säker på att bilen skulle fara av vägen. Vilket i min skalle betyder att jag skulle dö! Hjärtklappning och lite skräck, adrenalin. Vet ju att jag överdriver faran... skulle ju knappast dö om bilen for i diket när jag kör 30km/h. Men ändå...

Hoppas verkligen att dom fixar vägen nu. Har ett minne av att vägen inte var så kul på vintern heller. 

Regn och rusk idag. Tydligen är en klass-1 varning utfärdad. Det ska komma enorma mängder regn sägs det. Tvivlar ju. Det skulle väl egentligen ha kommit under natten, men här har det då varit lugnt. Har varit ett himla tjatande om regnkaos och hot om översvämmningar denna sommar. Men inte har då jag sett något regn! Torrt, torrt, torrt, kan jag sammanfatta denna sommar! Men NU kanske det kommer? Det katastrofala regnet... Skulle vara lite halvmysigt. Det här småskvittrandet är ju bara irriterande. Störigt! Men ett massivt skyfall kan ju faktiskt vara lite spännande, särskilt om det åskar samtidigt :-) Huh.... hur ska vägen till Bodan bli om skyfallet kommer?

  

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad du är duktig =) Får kanske starta en egen målarfirma?

2011-08-17 @ 18:39:01
Postat av: Erika

Ja Sofie, det kanske är det jag ska slå mig på? Men med stel rygg och en nackspärr på lut så vet jag inte om jag håller för det :-)

2011-08-17 @ 22:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0