Vilken dag!

Det är slitsamt värre att vara ledig! Efter katt-kalabaliken for hela familjen iväg på storhandling på solbacken. Det blev 10 fullproppade maxi-kassar och två lila påsar. pust och stön, så jobbigt! Och hur jobbigt är det inte att packa upp allt då? Fy säger jag bara...

Hann bara packa upp och äta en bullens varmkorv så kom de första gästerna. Åsa, Pelle och lille Ragnar kom och drack en kopp. Sen ringde Viggo och Alvas dagiskompis Alfred och frågade om han fick "komma och jeka en stund". Självklart! Gick bara en stund så kom han och hans mor... Mor for dock hem efter tjugo minuter.

Satte en lammstek i ugnen och for ut med barnen som hoppade i studsmattan. Man måste ju hålla lite extra koll när man har ansvaret för ett annat barn också. Krattade lite och slängde ut snön från de snöhögar som ligger kvar...

In och fortsätta med maten och då ringer kära mor och frågar om vi är hemma. Dom har kört den långa vägen från Boliden för att dela ut påskägg till alla barnbarn och barnbarnsbarn.. (Jamal, Kevin har ett påskägg här från "pappas mormor" och naturligtvis ett från farmor.)

Dom kom precis lagom till middagen så det blev att bjuda på lammstek. Sen bokade jag en flygresa till dom. Spännande värre... förra gången jag och systeryster bokade så blev det helt FEL! Så jag var ganska nervös nu faktiskt :-) Sååå Marie: Nu får du snart besök :-)

Så när vi ändå hade datorn igång så beställde mamma en ny telefon. En HTC wildfire. Herregud alltså! Nu har till och med mamma en modernare telefon än stackars mig.

Känner mig helt slut av allt sjåande och allt folk som sprungit här. Har inte hunnit göra det jag tänk idag. Hade planerat en STORSTÄDNING i tvrummet! Behövs verkligen då Alvas tuttar som rullar under soffan inte ser så trevliga ut när man plockar fram dom... Förstår inte vad det är för grått och lurvigt som fastnar på dom?

Nåja. Man ska ju ha nåt skoj att göra imorgon också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0