Bloggtorka...?

På denna blogg händer det inte mycket nu för tiden... Är nog drabbad av bloggtorka? Kanske beror på vattenbrist? Känner att jag är väldigt dålig på att dricka vatten nu när jag måste ta det från kylskåpet. Måste skärpa mig!

Bloggtorka... ja det har väl inte hänt så mycket här. Vad ska man då skriva om? I lördags for vi till boliden och åt gott och slog klackarna i taket... typ. Fast det blev nog inte så högt i tak, snarare strax ovanför tröskeln :-) Men det var trevligt och systeryster var också med.

Nästa lördag ska vi dit igen. Tror mamma bjudit dit hela släkten som bor i närområdet. Det bjuds på afrikansk och arabisk mat på gula villan. Det ska bli riktigt spännande. Längtar faktiskt! På lördag är det väl valborgs? Måste kanske planera in nåt skoj till kvällen då? Köpa lite ved och elda i grillringen kanske? Grilla korv och dricka en och annan öl... ja, det är ju bara att hoppas på fint väder då. Men jag tror jag sett någon prognos som visat 18 grader och strålande sol. Får ju hoppas att det stämmer :-)

Annars så tror jag inte att mitt schema visar nåt mer denna vecka. Annat än två jobbnätter då...

Slänger in två fina teckningar från Alva och Viggo :-)


Alvas fina huvudfotingar. Undrar om den jättelånga föreställer mig?


Viggo ritar mest vägar och "luckor som går att stänga". Men längst ner i vänstra hörnet ritade han en fin huvudfoting. Tyvärr så var han tvungen att rita dit kinder och dessa skulle förstås vara blåa. Han gillar detaljer.Nu ser man knappt att det är en gubbe... Längst upp har han ritat en påse innehållande ett par glasögon :-)

Ledig idag. Blir kanske en sväng till stan. Upptäckte ju att jag har kvar femhudringen Viggo fick i födelsedagspresent. Blev ju genast sugen på att fara och spendera den på nån klädaffär i staden. Han behöver verkligen mycket nytt nu. Det är ju sååå himla kul att köpa barnkläder :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0