Sol sol sol

Halleluja! Ledig imorgon! Tänk om man fått vara ledig idag istället. Kanonväder med +15 grader och sol med en helt underbart blå himmel... Liiite typisk är det ju att man ska jobba en sån dag.

Nåja, fick njuta lite av solen på jobbet också, men inte så mycket som jag hade velat. För på jobbet måste man ju JOBBA också! Hmmmm...

Sen så har jag gjort ett riktigt dåligt jobbyte nästa vecka. Har bytt mitt härliga dagpass på måndag till ett kvällspass. Det innebär att jag kommer att jobba 5, FEM kvällar på raken! Dessutom så ska jag ha inskolning av ny personal de två sista kvällarna... puh. Kommer att bli en jobbig vecka! Tur jag har en skön vecka framför mig nu då med bara två nattpass... dock i direkt anslutning till de fem kvällarna.

Har läst ut boken idag. Den om aspergerkillen från strömfors/boliden. Den var faktiskt riktigt bra! Bra skriven där historien berättas utifrån olika personer. Gillade den riktigt mycket! Sen så är det ju lite kul när man känner igen omgivningen också. Den kändes så äkta. Började nästan fundera på vem boken kan handla om. Vem bor i det huset i strömfors? Känns som att jag borde känna dom det handlar om? Vem är Lennart? Har det dött någon gammal tant på gatan i Boliden? Känns som att det måste vara på riktigt fast det inte är det...

Ikväll SKA jag få mig ut på en promenad! Just när jag skulle ut igår så började det tokregna. Så nu jäklar. Nu finns det inte ett moln på himlen så risken är väl liten att det ska upprepas. Ska bara natta barnen innan jag far så mikke slipper natta själv. Han som jämt är hemma med kidsen nuförtiden... Jag satsar på att det bli en prommis vid åttatiden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0