Sådärja...

Då var min vecka på bup över. Oooolidligt spännande att höra vad dom kommer fram till. Resultatet kommer ju dock att dröja ett tag. Dom har mycket kvar att göra. En massa intervjuer med en massa personer från skola och andra viktiga personer som figurerat runt gossen. Sen så förstår jag inte hur dom ska få ihop något utifrån mina berättelser som absolut inte följt någon röd tråd. Hit och dit har jag hoppat mellan åldrar och händelser. Och jag har nog frågat lika mycket som dom skulle jag tro. Känner mig dock rätt så säker på resultatet. Utredarnas djupa rynkor i pannan från början av veckan var rätt utplånade när jag gick därifrån idag...

Men jag har i alla fall blivit sååå mycket klokare :-) Oj, vad jag kan mycket nu! Att sen få min omgivning att förstå lika mycket kommer ju att bli lite tuffare. Men det hänger ju lite på dom också att VILJA ta reda på. Vill man inte veta så kommer inget att bli bättre.  

Framför allt så kommer jag nog att bli duktigare på att lyssna. På att VERKLIGEN lyssna! Jag vet ju att aspbergare = sanningssägare. Förstår inte varför jag så ofta har tänkt att han driver med mig när han sagt vissa saker. Klart han inte har gjort. Stackars barn. Han kan fråga nåt om för mig självklara saker och har ju oftast bara svarat nåt med irritation i rösten, för jag har trott att han skojar. "Jaaaa, det ÄR vinter nu!!" Typ! eller "menar du att du måste fråga om det??? VET du verkligen inte att september kommer före oktober *djup suck* ???" Varför har man varit så trångsynt och inte fattat att det är viktiga frågor? Har ju miljoner "dumma frågor" i minnet. Har säkert sagt det nån gång också, att det är dumma frågor. En smart kille som är väldigt intelligent på väldigt många områden ska väl ändå kunna MÅNADERNA???? Eller veta vad "kärlek" är? Eller "avundsjuka"... eller andra självklara men väldigt diffusa begrepp....

Ja, det är mycket att smälta och ta in. Mycket som man själv ska förstå innan man kan förstå huvudpersonen. Tänk om man fick sitta så här och diskutera varje person i sin omgivning. Vilken ökad förståelse man skulle få för allihopa. Skulle ju kunna bli hur intressant som helst ju...


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Ojojojojoj vad du har fått kämpa på. Min dator har varit trasig så jag har inte kunnat läsa bloggar på länge...



Jag ska först säga att min son kan inte heller månaderna. Jag blir vansinnig på honom! Men han har då inga tecken på aspergers kan jag säga. Han vet inte vilken månad som kommer före eller efter den ena eller den andra.... ja det är en massa annat han inte heller vet - namnet på sina klasskompisar och lärare som han haft i flera år... vad heter DEN sjukdomen tror du?



Och när det gäller tourettes, så har förstås jag också det i så fall. Jag sitter här med mina strupljud och gör mig själv vansinnig. Men när det gäller ADHD: jag kan säga att då har jag haft det större delen utav mitt liv, men även att jag i så fall är botad nu. HELT! Hur kan det komma sig? Fot-gnugget för att somna har även slutat!??!?



Jag tror snarare att det du lider utav är att du är uppe i varv hela tiden. Och du har inte längre hittat förmågan att slappna av. Men så har jag också kämpat i flera år åt att säga "nej" åt allt möjligt. Och att tvinga mig själv att sitta still, att inte påbörja projekt, att göra EN sak i taget...osv.



Går ADHD att bota? Fråga dom om det.

2011-04-01 @ 19:39:07
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Åkomman Ali lider av heter nog Ointresse :-)Eller senildemens. Jag kommer inte heller ihåg namn. Har suttit en hel vecka i ett rum med två personer som jag inte kan komma ihåg namnet på. Det är faktiskt pinsamt. Jamal han kan telefonnumren till alla i sin telefonbok utantill. Och han har MÅNGA namn där. Dessutom så kan han alla artikelnummer på alla produkter han säljer på sitt jobb.Det är ORÄTTVIST!



ADHD går inte att bota, men besvären kan "försvinna" eller minskas med åldern... eller byta karaktär.



Va??? Har du slutat med fotgnugget? Det som är så sövande och rogivande :-)

2011-04-01 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0