Mammas goa lillkille...

Viggo har börjat prata om en massa språk. Han kommer med väldiga utlägg om tyska och svenska och engelska. Vi frågade honom vad han pratar för språk? "Jag pratar på orginalspråket engelska." Men pratar du inte svenska som vi gör då? "Nä, jag pratar i alla fall på orginalspråket engelska". Pratar du engelska? "Nä, jag pratar ORGINALSPRÅKET engelska!!!!"

Mormor och morfar dom pratar ju inte svenska, säger jag, dom pratar ju bondska. "När vi är i Boliden så pratar dom så, men när dom kommer hit pratar dom i alla fall svenska, och JAG pratar orginalspråket engelska"

Det är tydligen ett särskilt språk. Just ORGINALSPRÅKET engelska. Kan han vara en aningens tvskadad lillgossen? Det finns visst även ett språk som heter "orginalspråket tyska" :-) Tror vi måste begränsa hans tv tittande. Han suger i sig all reklam från disney channel. Han vet precis vilka tider och dagar vissa program ska börja och han vet dessutom om det är på ORGINALSPRÅKET eller på svenska...

Det är så kul att lyssna på honom när han kommer med sina kloka utlägg om än det ena än det andra. Han har döpt en av kattungarna också. Den heter "Lilla hårvän". Hur gulligt är inte det då?

Skulle vilja lägga in en bild på min goa lilla kille, men jag får ABSOLUT INTE ta ett kort på honom. Han blir rasande arg när jag tar fram kameran! Om jag mot förmodan lyckas ta en bild så måste den genast raderas från kameran...

Kommentarer
Postat av: Helena

Så söt, och klok han är Viggo!

Minns under en period då ungarna inte kunde låta bli att sjunga reklam-jinglar. Standard var ju "Felix gör det goda goooodareeeee"... så fort de såg loggan, men några barnsånger kunde de knappt.

Eller Gurra som alltid citerade ordagrant reklamen för Hästens sängar när man passerade en möbelaffär...lite lätt TV-skadad?

2011-04-23 @ 08:53:32
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: MammaMarie

Han är verkligen en uppmärksam gosse, som hör detaljerna. Pratar mor&far bondska bara i Boliden??! Men inte när dom är hos er? Hade jag ingen aning om, faktiskt.



Och han verkar utvecklas till ett litet original själv också... vilken unge vill inte bli fotad nu för tiden?! Om man inte fotar dom, så sitter dom ju och fotograferar sig själva...

2011-04-23 @ 09:03:16
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0