Cryptosporidium

DEN ÄR HÄR! Ja, det basuneras då ut i alla medier i alla fall. Skräcken är total i hela kommunen. Vattenflaskorna tar slut i affärerna och folk är allmänt nojiga. Men hur farligt är det egentligen? Efter en dags kokande av vatten och nojande så känns det som en överdrift! Vad är annorlunda idag mot för två-tre dagar sen. Då dracks det minsann hur mycket vatten som helst. Efter att ha läst kommentarer på norran.se så verkar ju parasiten ha funnits ett tag. Jag känner många som varit sjuka med diarréer och magont under lång tid. Dom har blivit friska och sen sjuka igen. Har jag inte drabbats hittills så känns det inte som nån fara. Jag läste om personer som insjuknat för mer än sju veckor sedan!

Det är klart jag kommer att koka vattnet jag ska dricka, men det känns som en överdrift att inte ens kunna borsta tänderna med kranvattnet till exempel. Folk är oroliga över att inte kunna duscha. Badhusen är stängda. Varningslappar överallt. Herregud alltså.... Känner mig inte speciellt orolig. Det är ju bara en magsjuka! Skulle inte vara så tokigt att gå ner 4-7 kg till sommaren. Kanske ska strunta i att koka vattnet...?

Idag är det den TJUGONDE! Storhandling på schemat alltså. Har verkligen inväntat denna ljuvliga dag då pengar trillar in på kontot. Ska göra mig klar så fort som möjligt så jag kan fara iväg och göra slut på dom. Sen har jag ett möte klockan 11 och sen börjar jag jobba klockan 14. Full fart hela dagen alltså. Men ingen tid med familjen idag heller. Längtar verkligen till imorgon då jag är ledig. Fint väder har det utlovats också, och helgen verkar bli nästan sommarlik. 17 grader läste jag att det skulle vara på lördag OCH sol. Måste nog fram med grillen då och kanske besöka den gröna butiken innan de röda dagarna sätter in....

Färgglatt värre alltså denna helg: Gul sol, röd dag, grön påse...eller är dom lila nu för tiden???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0