Torsdag

Denna morgon var det inte skoj att kliva upp. Barnen vaknade halv sex, och jag och Alva har sovit i soffan hela natten. Inte så skönt! Hon fick upp en ont-skrik-attack just när vi hade lagt oss igår.  Ville tvättas och helst ha ett plåster i de inre organen...? Fattar inte varför hon får så tväront ibland? Livmodern? Kisseriet???? Njursten??? Ingen vet, efter ett antal besök på akutmottagningen. Bara att härda ut anfallet... Men det är verkligen synd om henne och det finns inget man kan göra heller. Helt galet! Hon sa nåt intressant när jag bytte blöjan på henne. Mitt mellan all gråt säger hon att hon har en "jättemyra i rumpan". Hmmmm... Vad betyder det? Är det i rumpan eller i de kvinnligare delarna hon har ont? Svårt att veta då allt tydligen är rumpan....

Konstigt är det också att hon BARA får ont när hon sover på natten???? Aldrig annars.... Det är mycket skumt och hur mycket jag än googlar dessa symptom så ger det mig inga kloka svar.

Jobbade ju igår och jag och Ulrika satt och hostade ikapp. Hon låter faktiskt värre än mig. Vi fick besök av ännu en assistent, Ante. Han hostade också ikapp med oss. Verkar vara en epidemi...

Eftersom vi fick främmande så blev det ju att dricka kaffe och ta fram mazarinkaka. Attans också, kunde ju inte låta bli att smälla i mig TVÅ bitar av denna kulinariska delikatess! Fast jag var duktig igår och åt inte nåt annat onyttigt. Kom på en "kur" jag kört förut. En kopp Varma Koppen och en skiva fiberbröd till lunch varje dag. Helt okej faktiskt. Har gått ner i vikt förut när jag kört det konceptet. Ska då prova en vecka i alla fall. Om inte annat så är det då väldigt billigt :-) Till middag åt jag stekta grönsaker och en skiva fiberbröd. Supergott!

Tänkte jag skulle ta en promenad med barnen nu på förmiddan. Behöver ju inte gå så långt, för jag känner mig inte frisk än. En kort promenad måste ju ändå vara bättre än ingen promenad..? Börjar faktiskt längta efter att röra på mig.

Vid tolvtiden är det dags att kila iväg på dagis med mina små :-) EGENTID! Tänk att jag helt plötsligt börjat se fram emot torsdagarna nu. Jag som alltid gruvat mig för denna veckodag... Brukar ha börjat gruva mig redan på tisdagen. För det är verkligen JOBBIGT att vara mamma från 6 på morgonen och sen fara och jobba vakennatt! Rekommenderas inte! Är så supernöjd över mitt beslut att ha dagis denna dag. Det har förändrat hela veckan egentligen... Trots att det bara är fyra timmars extra dagistid, så påverkar det hela veckan :-) Behöver inte ens ha ångest för att jag steg upp halv sex, efter en sen jobbkväll och haft en risig sömn i soffan hela natten... Ska ju snart få lägga mig och sova igen :-)

Nu ska jag gå och vara en bra mamma fram till tolv. Måste ju kompensera mitt egoistiska beslut med att göra förmiddagen riktigt bra för de små...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0