Bla...bla...bla..

Har varit sjukt dålig på att uppdatera känner jag. Vet inte varför...

Vaknade av ett sms strax före halv två. Det var från sonen som undrade om jag slutat blogga??? Klart jag inte har, men det händer ju inte så mycket som är värt att skriva om. Man ska ju helst vara superglad, eller lite småsur över något. Då går det bra att blogga :-) Har nog bara varit så där lagom humörsvängig den senaste tiden...

Hann inte mer än kliva upp så ringde min väckare som jag ställt på halv två. (så det gjorde inget att du väckte mig Jamal ). Kan inte fatta att jag sovit så länge. Brukar alltid ställa klockan på 13.30, men vaknar ju ALLTID av mig själv vid tolvtiden. Visserligen så somnade jag inte direkt jag kom hem. Fortsatte läsa min bok som är riktigt spännande nu. Läser ännu en Koontzbok. "Odd Thomas" heter den och den är riktigt riktigt spännande nu. Gillar Koontz karaktärer. Mystiska och konstiga och jag fattar inte var han får sin fantasi ifrån...  Superbra böcker!

Natten gick riktigt bra trots att jag ännu en gång inte kunde sova innan. Men det är nog tack vare att arbetskompis satt uppe till närmare två, och sen blev det upp för henne igen vid tre-tiden p g a en massa action som även jag fick ta del i. Det håller en pigg och alert när det händer nåt på jobbet.... ska dock tillägga att inget allvarligt hände :-)

Inna jag for och jobbade hann jag med ett litet mini-spa som bara omfattade fötterna. Riktigt nöjd med resultatet av derma-setan faktiskt. Fast inte vet jag... nog blir det nästan lika bra på egen hand med en vanlig fotfil?

Hmm.. upptäcker nu när jag sitter och beundrar mina armar att jag har en massa konstiga prickar på armarna. Vad???
Ser ut som ungefär 400 tätt sittande myggbett??? Tänkte ju genast på slippapper-behandling, men ser ju att det fortsätter uppför överarmen också. Där har jag då inte behandlat... Vad i hela fridens dagar har jag nu fått??? Räcker det inte med hostan som aldrig går över, eksemen runt ögonen och övervikten (två kilo kvar att gå ner)..

Detta var mystiskt. Måste undersökas i helgen... Aldrig sett nåt liknande. Allergi??? Liknar "knottrorna" man kan få när man ansar bikinilinjen, förutom att dom inte är röda... Börjar allvarligt undra om vi inte har nåt sjukt i huset? Har ju läkt in vatten som ett såll här i vintras. Måste ju ha resulterat i mögel någonstans... Jocke hade ju exem runt ögonen hela vinter. Hmm.. vem ringer man för att kolla upp sånt? Nån mögelkille? Skulle vilja kolla fukten i vårt hus. Huset står ju på platta precis som alla andra hus i min omgivning, där alla varit ansatta av fukt med stora renoveringar som följd...

Nä... orkar inte ens tänka på det. NU ÄR DET HELG! Och jag är ledig igen!!! Najs.... undrar vad jag ska göra av all ledighet?? Nåt kul blir det säkert, om inte annat så får man ju springa omkring i myskläder och bara det är ju värt allt i livet... när jensen känns för trånga :-)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0