Torsdag

Torsdag! Bästa dagen.. tralla laaa... Barnen ska på dagis klockan tolv och jag får vila och vara alldeles ifred :-) Just nu är barnen ifärd med att göra en "hög" i tv-rummet och jag orkar inte bry mig. Dom har roligt och dom är sams. Värt städningen efteråt.

Tydligen så får Mikke dom att städa upp efter sig. När jag ber dom händer inget alls. Dom tittar helt oförstående på mig som att jag pratade ett annat språk, när jag ber dom städa. När jag tänker efter så har det nog varit så med mina storkillar också. Måste ligga i HUR jag säger det? Eller..? Är det bara för att jag är mamma och dom vet att dom kan styra mig som dom vill? Dom vet att dom ändå får en kaka och att mamma plockar bort när hon blir less på stöket? Haha, så är det nog.

"vi måste köpa mera kuddar... och ett täcke" hör jag från tv-rummet nu. Antar att högen växer till oanade höjder denna morgon. "- ja, och vi måste ha pengar också (pokermarker), vi måste skynda oss... innan tåget kommer" . Ganska kul att tjuvlyssna på barnen när dom leker. Antar att dom bygger ett fort som kan skydda dom mot allt ont dom känner till såsom tåg, bilar och hemska rävmonster från barnprogram. Kanske till och med från "det stora fula elaka trollet" som vi brukar sjunga om?

Idag skiner då solen i alla fall. Tempen är 11 grader, inte nåt att glädjas åt direkt, men det blir nog bra uteväder ändå. Funderar på en promenad innan lunch. Ja, det är väl ungefär det enda jag har planerat för dagen och mer än så blir det nog inte. Nu ska jag gå och smygtitta på vad barnen har ställt till med i tv-rummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0