Storm och elände!!!

Ännu en kall och blåsig höstdag. Eller kall och kall... ska väl kanske inte klaga på temperaturen (11 grader), men blåsten/stormen/orkanen gör att det känns svinkallt! Tog en promenad i morse med kidsen och det ångrade jag BITTERT! Gick till konsum och vägen förbi kanotudden är inte att leka med. Fy fan för att gå där när det stormar! Var helt galet arg på den som bestämmer vädret. Tur han inte fanns i närheten för då hade han inte blivit mer än en blöt fläck när jag var klar med honom!Svor och muttrade åt honom hela vägen hem. Ungarna undrade nog vem jag pratade med...  Kom hem alldeles genomsvettig (överklädd) och med otrolig smärta i mina vindkänsliga öron. Är ju som en bebis när det gäller blåst.. tål ingenting. Ögonen tåras av minsta vindpust eller sommarbris.. OCH NU VAR DET FULL STORM!!!! Gick med rasande hastighet i blindo för jag såg ju inget för alla tårarna och hörde inget för all vinden. Slet mig fram i ren ilska. Bestämde mig för att aldrig mera gå till konsum!

Kanske nästa sommar då, när vindarna lagt sig. Nu kommer det ju att vara så här hela hösten och vintern och våren. Grrrr. Har minsann gått igenom samma pärs förr. Många gånger till och med. Att jag inte lärt mig, men tydligen så hinner man glömma på några månader. Kanotudden är numera bara ett stort rött kryss på min karta!

Så mycket sagt om en liten tur till konsum :-) MEN NI SKA BARA VETA HUR HEMSKT DET VAR!

I övrigt så har dagen fortsatt med besök av mor och far, som satt barnvakt när jag och jocke for på läkarbesök. Bakade en mazarinkaka innan dom kom och även en playdoo-deg till barnen. Fick parkeringsböter på 350 kr när jag använde p-passet på lassa. Najs!  Middagslagande när jag kom hem och två bråkiga barn. Jippi! Plockat hundra pärlor från soffa/vardagsrumsgolv, torkat upp en halv flaska oboy som hällts ut över golvet, byggt ihop briojärnväg samt stävjat ett tjugotal bråk. En helt vanlig dag med andra ord....

Skönt att kvällen närmar sig. Om jag orkar ska jag ta mig ett bad sen och kanske en välbehövlig omgång med min Derma-Seta. Håller på att bli skrämmande långhårig om benen...

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Ojojoj!!!! Jag hoppas verkligen att du orkade ta det där välförtjänta badet på kvällen... verkar som du hade behövt det i alla fall.Lylliga du som kan träffa mor och far så lätt och enkelt :(!

2010-10-06 @ 09:16:06
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Var faktiskt så trött så jag inte ens orkade njuta av ett bad...



Det var länge sen dom var här mor och far. Dom har ju dessutom alltid så bråttom, så jag hann då knappt träffa dom.

2010-10-06 @ 10:07:51
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0