Torsdag

Torsdag och snart egentid, så skööönt!

Viggo har då inte fått nån magsjuka, men han är fortfarande inte så sugen på att äta. Vi var och handlade nyss och då köpte jag både tablettask och bulle. Tablettasken slank då ner snabbt, och nu sitter han och äter på bullen. Tänkte han skulle få igång sin aptit med nåt som han verkligen gillar och det verkar då funka bra :-) Blir dagis för dom idag.

Har tagit fram kött, tänkte göra ett långkok och göra en kalops till middag. Längesen. Supergott med rödbetor ju :-) Förhoppningsvis så sover ju jag när de andra äter middag, så jag får väl steka mig nåt ägg eller nåt. Brukar bli så dessa dagar när jag jobbar natt...

Jag längtar sååå himla mycket tills min beställda jacka kommer. Är dock lite orolig att den inte ska passa eller vara så snygg som jag TROR att den är... Väntar också på ett paket från H&M med kläder till min lilla dotter. Så kul! Så praktiskt det är att beställa. Slipper ju springa omkring på stan och få beslutsångest. Bara sitta vid datorn och klicka. Fast det är ju rätt kul att springa omkring på stan också, kruxet är bara att jag aldrig får göra det utan barn. Och MED dom är det stört omöjligt. Max 2 minuter i varje affär, sen måste man fara och åka hiss eller rulltrappa några varv innan man går in i nästa affär :-). Dom tror man är på stan för att roa dom! Nä, då sitter jag hellre hemma och klickar på datorn!

Nu blir det att fixa lunch till alla hemmavarande barn. Och det är ALLA barn!

Undras vad man ska hitta på? Måste nog inventera skafferi och frys...


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Ja visst är det en gudagåva att kunna beställa. Då det bara kostar kring 40 kronor att returnera brukar jag (om jag är osäker på storleken) beställa flera storlekar av samma plagg, eller flera färger av samma: för att bestämma hemma vilket jag vill ha - sedan returnerar jag det jag inte vill ha.



Tycker de 40 kronorna är helt värt att slippa springa runt i halva stan för att prova. För även om jag inte har småbarn, så avskyr jag att gå på stan.... bara i undantagsfall tycker jag det är kul.

2010-10-07 @ 10:58:51
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Det var ju alldeles genialiskt! Det har jag inte tänkt på att man kan göra... Helt klart ett tips jag ska komma ihåg och utnyttja. Annars så har jag beställt, skickat tebax och sen fått vänta olidligt länge på den nya varan...



Smart!

2010-10-07 @ 12:55:18
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Tessan

Skönt att Viggo inte har magsjuka :) Håller med om att det är så mycket enklare att sitta hemma vid datorn och shoppa kläder till de små :) Ett tips är att söka efter rabbattkoder till just stället du beställer ifrån då kan du få fri frakt eller procentavdrag på hela beställningen :) En shoppexpert jag jobbade tidigare med tipsade mej om detta och jag har sparat många hundralappar pga det :)

2010-10-07 @ 14:03:47
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack för det tipset Tessan! Det ska jag kolla efter nästa gång jag beställer....

2010-10-07 @ 18:29:06
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0