Skott i ryggen!

Pang! sa det bara... Och ryggskottet var ett faktum!

Står inne på toan på jobbet och duschar frökenfräken, lutar mig lite framåt och .....ser stjärnor! 1000 knivar skär in i min svank/svanskota! Helvete också! Kunde inte röra mig ur fläcken... flimmrar...kroppen vill nästan tuppa av av den hemska smärtan.

Tur vi hade dubbelbemanning på jobbet idag. Stackars söta snälla rara Beata fick göra allt grovjobb resten av dagen medan jag gick omkring och vände och vred på mig och försökte hitta en ställning som inte gjorde ont. Såg säkert lustigt ut :-)

Hittade en ställning som funkade i alla fall. Om jag svankar ryggen och drar axlarna långt bakåt.. bröstar upp mig. DÅ gör det inte ont. Då kan jag gå obehindrat :-) Men till vilken nytta är jag då som personlig assistent? Ingen alls... kan inte ens nästan böja mig framåt. Tar helt stopp! Faaaaan också! Ser ju ut som en idiot dessutom!

Hittade två värktabletter i min väska som jag svalde för att fixa resten av arbetsdagen...

Hela dagen har jag längtat efter min powerwalk som jag skulle ta när jag kom hem. Knaprade två tabletter tilll och tänkte att det kan ju kanske bli bättre om jag går...? Bestämde mig för att prova en kortare runda. Hade mobilen med mig ifall mikke skulle behöva hämta mig någonstans. Men det gick riktigt bra ändå måste jag säga. Går ju som sagt bra att gå om jag lutar mig lite bakåt och bröstar upp mig... Jobbigt var det dock i de branta uppförsbackarna. Prova gå bakåtlutad i uppförsbacke säger jag bara! Helt omöjligt! Skar som knivar när jag var tvungen att luta mig framåt för att inte trilla bakåt... MEN JAG ÖVERLEVDE! Är nöjd att jag ändå for ut och gick trots allt. Verkar inta ha gjort varken av eller till på ryggskottet...

Är det inte typiskt att när jag ÄNTLIGEN för första gången i livet VILL TRÄNA, då ska jag drabbas av än det ena och än det andra..? Först förkylning och hosta och nu ryggskott! Kanske är det ett tecken på att jag inte ska träna..? Börjar ju undra. Har inte haft ryggskott på flera år, varför nu????

Kommentarer
Postat av: Tessan

Usch vad jobbigt :/ Tur att det går över iaf och jag tror du gör rätt i att försöka röra på dej. Promenera är aldrig fel. Krya på ryggen dine så hörs vi. Kram

2010-11-08 @ 21:43:14
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Men stackars du... jättebra att du tog promenaden i alla fall. När du kommer hem lägg dig sedan på golvet på mage och gör "back-ups". För då tränar du exakt de muskler som man brukar har ryggskott i (heter det så). Fast det kan förstås vara problem att komma sig upp från golvet efter det...



Kanske bättre vänta några dagar, och bara promenera!

2010-11-08 @ 22:10:01
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Tack Tessan!



Marie: Känns inte som ett riktigt ryggskott. Det brukar sitta lite högre upp, mera i svanken. Detta är i svanskotan. Precis där mitt ryggonda har suttit de senaste två åren. Känns inte som att det går böja/bända/stretcha till. KAN ju svanka, det är åt andra hållet det inte går att röra sig.

2010-11-09 @ 10:02:20
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0