Väder-helvete

Promenaden from HELL! Kommer just hem från min extrema powerwalk. Minus 8 grader och SNÖSTORM! Kändes inte så farligt när jag började gå, men det blev mindre roligt efter en stund.

Går under gångtunneln när det plötsligt faller ner ett ton snö en meter framför mina fötter! Plogbilen körde alltså ovanpå tunneln! Vem har konstruerat bron så att all snö far ner dår det går folk! Blir förbannad! Tänk om jag gått en sekund snabbare??? Då hade jag fått all snö över mig ju. Gissa om jag skulle ha gråtit!

Fortsätter min färd i blindo. Snön yr så det går inte att titta framåt. Kommer fram till korsningen skehamn/sundgrundsbron. Där kommer en bil sladdandes och svänger åt mitt håll! Hjäääälp! Bilen sladdar när han svänger och vid ratten sitter en karl i 50årsåldern som flinar elakt när bilen passerar mig med bara nån meter. Huh... farligt att gå där ju. Blir lite orolig när jag fortsätter att gå. Ser fortfarande ingenting. Sliter mig framåt i motvind och kastvindarna är skoningslösa! Hör ett oväsen och försöker förtvivlat blinka bort lagret av snöflingor som sitter fast på mina ögonfransar, så att jag ska kunna se vad som händer. Ser ett moln av snörök och några röda lampor som blinkar mitt i eländet. Stannar upp för att torka bort snön från ögonfransarna, vilket var ett misstag då jag har på mig lovvikavantar. Får ju förstås en massa ulltrådar/hår i ögonen istället. Blir ännu blindare!

Där står jag... en Amazon-michelingubbe i reflexväst och blinkar frenetiskt och plötsligt förstår jag vad som är framför mig. PLOGBILEN! Och den kommer på MIN sida. Han kommer att köra över mig hann jag tänka. För han ser väl inget heller i denna snörök. Och vart ska jag ta vägen??? Kan ju inte ställa mig på sidan för han plogar ju hela vägen in mot diket. Måste alltså ÖVER VÄGEN på andra sidan. Helt förblindad av snöröken springer jag över till andra sidan av vägen och hoppas att ingen bil ska köra över mig.

Puh.... Tredje gången under denna promenad som jag var nära döden!

Var nog inte meningen att jag skulle ut och gå denna dag. Kortade ner rundan med en kvart. Tyckte jag förtjänade en kvart mindre lidande idag...

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahaaaaaaaa!!! Jag skrattar ihjäl mig alltså! Vilken turnisse du är - du undgick döden TRE GÅNGER på en halvtimme!!! Med sådan tur skulle du ha tagit vägarna förbi affär'n och köpt dig en Trisslott.



Så får vi ju alla vara djupt tacksamma över att du ännu har så pass lack kondition att du inte gick snabbare där, under bron :)!

2010-11-25 @ 20:42:35
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

45 minuter faktiskt! Ja, jag hade tur. När jag gick ut genom dörren hemma på väg till jobbet så hade turen dock vänt.. Värsta snöraset! Allt for på min skalle! Fast hade kanske tur i oturen ändå.. hade ju tagit på mig mössan, så frisyren klarade sig :-)

2010-11-26 @ 03:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0