Torsdag

Oj så skönt det är att vara ledig idag. Synd bara att Jocke har en tandläkartid. Måste ju skjutsa honom dit klockan 11. Det stör min ledighetskänsla. Vill inte ha NÅN som helst tid att passa!

Igår fick jag för första gången använda det nya systemet för lönerapportering. Gick ju hur bra som helst! Inte alls svårt... Men det var lite pirrigt i magen när jag slog numret...för tänk om jag skulle göra feeel? Hemska tanke :-)

Idag kommer den nya torktumlaren till jobbet också. Är glad att inte jag är där och tar emot, för då måste ju JAG förmedla instruktioner till alla andra om hur den funkar.... eller dom kanske inte visar sånt dom som installerar? Följer väl med en instruktionsbok som man inte förstår sig på. Tycker alltid det är jobbigt att lära sig nya maskiner. Men det ska bli skönt med en tumlare som funkar. Blir ju en hel del tvätt på jobbet.... Skulle gärna ha en hemma också! Vill VERKLIGEN ha en! Mikke är inte alls lika angelägen. Bryr sig inte speciellt om knöliga kuddar och nya handdukar som ALDRIG går att använda för att dom behöver tumlas!

Köpte ett gäng svarta handdukar som aldrig slutar "fälla". Går ju inte torka sig med dom fast jag tvättat dom minst 20 ggr. En torktumlare får ju bort allt sånt ludd. Har även förstört nya vinterjackan jag köpte i fjol. Tvättade den och insåg försent att den måste tumlas. All stoppning låg i fina runda bollar i hela jackan. Bara att kasta!

Viktminskning denna morgon : -2,4 kg. Tjuvåt en gokaka som Mika bakade på jobbet igår. Trodde jag skulle gå upp av det faktiskt. Puh... fortfarande går det då neråt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0