snöoväder och hosta!

Vaknar till ett tio cm tjockt snölager som ligger på bilen. Och det snöar oavbrutet, yr och blåser! Fy säger jag bara!

Fick faktiskt sova till kvart i sex denna morgon. Trodde jag ju inte.. Denna morgon så har barnen lekt som små snälla lamm, så det bådar ju gott för dagen :-) Igår slogs dom direkt dom steg upp! Hoppas deras goda humör håller i sig till klockan tolv när dom ska på dagis...

Funderar på att beställa en tid hos farbror doktorn. Har fortfarande en besvärlig slemhosta. Är tät i näsan och känner mig orkeslös. Har nu varit så här i närmare tre månader och det känns ju inte normalt. Tror jag är på min fjärde nezerilflaska och jag vet inte hur många bisolvonförpackningar jag förbrukat. 5-6 stycken + en flaska theracough (stavas det så?). INTE bra...

Kom på att jag nog inte törs lägga mig i solariet innan helgen. Då kommer det väl riktigt att bryta ut... denna förkylning. Vill inte få feber och bli liggandes. Nää, får helt enkelt vara vinterblek/blå/grå ett tag till!

En sak till.. Borde man inte bli starkare i kroppen/ryggen av att motionera? Jag blir bara mer och mer ofärdig! Är stel som en gammal gubbe i ryggen, och höfter och knän har börjat krångla mer än förut. Svanskotan gör lika ont som förut. Som att man blivit sparkad av en häst på svanskotan... Eller brutalt halkat omkull och landat på den.

Kanske bara är ännu ett ålderstecken? Håller nog på att vara riktigt riktigt gammal... faller väl snart isär?


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Jag vaknade OCKSÅ till ett jäkla snötäcke! Det första för denna säsong... stackars mig :(!



Du lider förmodligen utav stress, det är därför som din förkylning inte släpper. Så länge din kropp är stressad så ska du akta dig noga för att få minsta förkylning eller infektion av något slag - för det försvinner ALDRIG! Tro mig.



När jag var i min "stressiga period" (som pågick i flera år) var jag ständigt sjuk, särskilt halsfluss och svåra influensor. Sedan jag "tränat bort" stressen (vilket tog en evighet tycker jag) så har jag bara varit förkyld EN ENDA GÅNG, på 5 år!!! Ändå har folk omkring mig varit svårt sjuka i allt möjligt, men jag verkar immun :)!

2010-11-24 @ 10:54:25
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Å, har ni äntligen drabbats också? Är redan döless på snön!



Det kan nog ligga nåt i det du säger. Men det kan ju också bero på rökningan. Inbillar mig ju då och då att det är KOL jag lider av? Det är därför jag inte far till doktorn. För tänk om jag får veta att jag har det? Bättre att lida då och "tro" att jag bara har en envis förkylning. Men det börjar vara dags för en undersökning känner jag. Orkar inte ha det så här längre....

2010-11-24 @ 19:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0