Host host och snörvel...

Vaknar med en rejäl förkylning i kroppen. Hostar som en tok. Samma sak med Viggo och Alva. Hur kul är det då när man vill ut och tokförbränna kalorier. Känns inte bra att ta en svettig powerwalk när man mår så här. Fast jag vill ju inte heller hoppa över en dag.

Har ju just hittat en sån effektiv träningsmetod. "Core", läste om det i nån måbra-tidning i nåt väntrum nånstans. Innebär att man drar in naveln mot ryggraden så gott det går, när man promenerar. Effektiviserar träningen med nästan 50 procent! Superjobbigt är det och man riktigt känner hur mag/ryggmusklerna får jobba :-) Orkar ju inte gå så heeela tiden, men några minuter åt gången i alla fall. Pausa en stund och sen dra in naveln igen...

Visste ju om denna metod sen förr men inte att det gjorde SÅN skillnad. Min sjukgymnast sa att jag skulle göra så när jag hade problem med ryggen. Stärker tydligen ryggmusklerna. Men jag hade ingen aning om att även bilringarna påverkades av det :-) Så nu vill jag ju bara ut och "cora".

Har tagit bisolvon och nezeril, kanske en alvedon också skulle hjälpa? Blir nog inte en morgonpromenad känner jag *host, host*, men kanske en i eftermiddag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0