Fort går det ju inte....

Hittade en död mus på hallgolvet i morse. Nice. Det är min kära katt Lydia som är så duktig och drar in sin fångst för att visa upp den. Blev inte glad på henne kan jag ju säga! Begravde den långt ner i soppåsen, inte nån värdig begravning direkt. Stackars söta lilla djur...

Lovade mig själv att inte ställa mig på vågen förrän till helgen, men kunde inte låta bli denna morgonen. Det här med att följa regelboken med måttlig mat och motion verkar ju inte göra nån stor skillnad på vågen. Vem har tålamodet att följa den regeln? Ett kilo i veckan eller kanske ett halvt är väl vad det brukar resultera i? Man blir ju inte så peppad direkt. Har nu gått ner... om jag räknar med de fem dagarna med nutrilette 1,7 kg. Gick ju ner 2,5kg med nutrilette, men gick ju naturligtvis upp när jag slutade och dessutom frossade i godis och paj. Gick upp 1,5 kg efter det. Har med andra ord gått ner -0,7kg med den nya metoden... Har slitit och motionerat i 6 dagar! Inte går det fort inte....

Oj så mycket siffror det blev :-)

Hoppas vädret lugnar ner sig innan kvällen så jag får ta en promenad innan jag ska fara och jobba natten. Just nu så ser man knappt ut för det snöar och blåser åt alla håll på samma gång. Blääää!!!!

Nu ska jag "stå ut" med förhoppningsvis snälla, rara barn som älskar varandra och leker och är sams, till klockan tolv då de ska på dagis. Sen blir det att krypa under täcket och sova resten av dagen...



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Men snälla Erika, du kan väl inte begära att du ska gå ner flera kilo i veckan - särskilt som du inte ligger i intensiv hårdträning.



Själv gick jag ner 13 kilo på ETT ÅR!!! Det tyckte jag var skitabra. Genom powerwalks varje dag i en hel timme. Det låter ju även bra... men det betyder ju 1 kilo/månad, i princip. Och DET låter ju inte imponerande eller hur?!



Men så är kilona borta också. Även om jag slutat promenera helt och hållet (pga min dåliga höft). Men då jag gick ned kilona sakta, så gäller det att bälga i sig en hel massa mat innan man börjar gå upp i vikt, men jag äter som jag alltid gjort... inget jäkla nutrilettpulver här inte :)!



Så kör hårt med dina promenader... snart kan du inte leva utan dom.

2010-11-10 @ 12:06:34
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0