Adventpynts-stress

Kikar ut på grannens tomma köksfönster. Känner stressen komma smygandes... Antar att det är julfint i deras fönster om en timme eller två. Ser att dom står och jobbar febrilt. På jobbet har Erika Andersson varit dulktig och gjort jul både i kök och tv-rum...

Orkar inte ens tänka ut var jag har alla grejer. Har för mig att jag köpte en massa nytt förra året. Bland annat en guldig boll som lyser. GULD???? Inte vill väl jag ha guldigt i mitt kök. Hur tänkte jag där? Blev nog inspirerad och meddragen i min arbetskompis Beatas frossa i julsaker :-) Jag handlade nämligen en MASSA saker när vi två var och handlade med jobbet. Köpte till och med några kvistar som ska placeras i en vas eller dylikt, i sann Beatastil. Tyvärr så är jag inte lika duktig som henne att få till det. Är inte så pyntig av mig. Tyvärr....

Så i år blir det nog något enklare i fönstret. Har röda linnepaneler eller vita dito att välja på. Vill helst ha en kappa bara, men jag har för mig att jag testade det förra året? Blev så konstigt med allt som ska hänga i fönstret. Hur hänger man julstjärnan om man har en kappa???? Hela stjärnan UNDER gardinen... eller ska den bara sticka fram och anas bakom gardinen???? Nääää, alldeles för komplicerat. Ska man ha grejer hängandes i fönstret så måste man nog ha panellängder....

Undrar vad Mikike säger när han åter igen måste flytta på gardinstångsfästena? Måste förlänga stången om jag ska ha paneler... annars syns inte fönstret.

Näää, vill inte tänka på eländet! Nu ska jag ut och röka och titta på grannens fönster som nu redan fått sig EN knallröd gardinlängd :-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Ha,ha vi har tydligen liknande problem. Beata och Erika är naturrbegåvningar! Vi andra får kämpa lite extra...

2010-11-25 @ 16:23:25
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: mikke

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

2010-11-25 @ 17:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0