Vadå bitter...?

Är det inte typiskt att det ska spöregna ute när jag äntligen kommit igång med lite utomhusmåleri? Nu måste jag ju vänta med det också... Inte så snyggt med en grundmålad dörr, men vad göra? Får väl leva med det tills vädret blir torrare och varmare.

Just nu är mina tankar hos en väninna och hennes son. Han var med om en bilolycka för några dagar sedan och bilen är bara mos. Såå hemskt! Kan inte sluta tänka på det. Har kört förbi bilen ett antal gånger nu eftersom den ligger efter vägen till jobbet. Ser så hemskt ut! Tänk så fort livet kan förändras... Han hade dock tur och änglavakt enligt min väninna. Hoppas verkligen att allt är okej med honom och att han klarade sig utan framtida men. Han har ju hela livet framför sig! Tänker på dig Alle. *kram*

Mikke gick just förbi och tvärgluttade på min första mening i detta inlägg. "Är du medveten om att dina inlägg bara blir bittrare och bittrare" sa han.

Är det så? Ja det är nog det om jag tänker efter... Varför har det blivit så? Nån gång måste jag väl ändå ha något positivt att dela med mig av??? Hmmm.. kanske inte en regnig grå kall dag som denna.

Men jag lovar att jubla och skratta och vara den mest positiva människan på jorden när allt måleri är klart. Känns rätt så tungt nu när allting bara jäklas.. är det inte problem med material och okunskap så ställer gärna vädret till det för mig.


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Fyyy så hemskt med din väninnas son! Tack och lov att det inte blev så farliga konsekvenser.



Du, däremot, MÅSTE inte göra något hela tiden... vad är det med dig?!? Ogräsrensning, hyvla dörrar, målartvätt, måla om, gnugga, handla, jobba, barn.... man blir ju helt slut bara av att läsa bloggen ju puh! Kanske du ska gå och kolla om du inte lider av något bokdstavssyndrom? ADHD, ADD.... DAMP .... whatever?!



Tänk på väninnans sons bilolycka och hur lätt lilvet verkligen kan ändras. Börja NJUTA istället. Sitt och insup dofterna av dina barn, din man och ditt hem... bara ett litet hett tips av en gammal och vis storasyrra.

2010-05-25 @ 12:45:04
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Jag börjar faktiskt också tro att jag lider av några bokstäver. KAN inte bara sitta och inte göra något! Försöker verkligen ska du veta, men blir ju stressad av allt som är påbörjat men inte avslutat. By the way så är just det ett symptom på ADHD. Att påbörja men inte avsluta... Hmm kanske ska kolla upp saken? Eller bara lära mig göra klart innan jag börjar med nästa grej..

2010-05-25 @ 12:52:37
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Jag hade ju samma sjukdom en gång i tiden. Men jag är botad nu :)!

2010-05-27 @ 11:07:33
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0