Invasion av bladlöss

Fotfil. - check
Nagellack. - check
Lakritsbåtar - check
Filmer - check
popcorn - check

Allt klart för en natts hårt arbete..



Vad är det med bladlössen i år? Har miljoner och åter miljoner i min trädgård. Massinvasion! Har aldrig varit med om något liknande.. Usch! Går ju knappt att vara ute. Ställer ner kaffekoppen en minut och sen är kaffet förstört! Nån annan som har problem? Hörde ju på nyheterna att det var något rekordår. Tydligen blåser dom hit från ryssland..? VIDRIGT!

Alva som är så rädd för alla småkryp har det riktigt jobbigt. Idag fick jag stå och sopa av rutchkanan innan hon skulle åka. Hann ju komma dit fler hela tiden innan hon fick sig iväg :-) Där fick jag stå som en slav och sopa rent framför flickan medan hon bara satt och domderade.. där...där...en till där... Undrar vem det är som bestämmer i vårt hus? Fick stå där i en evighet och sopa.. Rutchandet fick ett slut i alla fall efter att ett stort otäckt flygfä landade strax bredvid Alva. Hon skrek som en stucken gris i säkert 15 minuter. Skakade av skräck och var alldeles i chock. Kommer att bli en jobbig sommar för henne. (jag skrattade dock gott, skadeglad efter allt slavarbete med sopande av de små, knappt synliga bladlössen) Tycker fortfarande att det var riktigt kul faktiskt hihi...

Sitter på jobbet nu och här ute finns minsann inga bladlöss.. Är det bara vi som bor vid havet som har problem? Eller är det bara mitt hus som är invaderat?

Upptäckte till min föskräckelse att det är min jobbfredag imorgon. REDAN??? Har det verkligen gått 6 veckor sen sist? Fattar inte hur det är möjligt.. Otroligt jobbigt att masa sig iväg till jobbet igen efter en vaknatt. Slutar ju åtta imorgon bitti och börjar alltså om igen kl 14. Inte kul!

Nu ska jag kolla igenom tv-tablån, kanske sätta in en film i dvdn och plocka fram fotfil och sätta igång och jobba.. Ska även måla naglarna om jag ids. Full rulle hela natten med andra ord :-)



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

"Fotfil. - check

Nagellack. - check

Lakritsbåtar - check

Filmer - check

popcorn - check



Allt klart för en natts hårt arbete.."



.....eeeehhh! Du ser ut att ha ett slitsamt jobb....:/

2010-05-28 @ 18:13:46
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

O, ja! Väldigt slitsamt om nätterna.. nästa torsdag ska jag nog ta med mig ansiktsmask och göra mig vacker. Har du nåt annat tips på vad man kan göra för att hålla sig vaken..? Har slut på fantasi.

2010-05-28 @ 19:26:12
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0