Njuter :-)

Njuter för fulla muggar av strålande solsken och sovande barn :-)

Fattar inte varför men nu är Alva och Viggo i en period då dom verkligen inte kan hålla sams. Blir galen på detta bråkande! Båda barnen har omplåstrade knän för att dom båda slåss och puttas hela tiden. Två tjurskallar som båda måste utkräva hämnd på den andre när den ena fått in en smäll på den andra... Såå jobbigt!

"Jag är arg på dig Iggo.. NÅNSIN!" så låter det mest hela dagarna. Gillar att hon lägger till ordet NÅNSIN med sin bestämdaste röst. Men det är bara när hon är riktigt riktigt arg, och då brukar hon även lägga till "..gosse!".

Viggo kör mera med något supervrål och en tjottablängare! Pang på, när han blir arg.. vilket då resulterar i hämndaktioner från Alva, som i sin tur resulterar i hämndaktioner från Viggo... Det tar aldrig slut! Måste alltid gå emellan med en glass eller något annat supergott för att få dom att bryta. Undrar om dom räknat ut att det är så det ligger till.. att dom alltid får något gott när dom bråkar som mest? Hmm.. måste tänka igenom mitt handlande märker jag. Barn är ju smarta och lär sig fort. KAN ju vara därför dom bråkar extra mycket nu?

Har blåst upp vår jättestora barnpool med rutchkana och allt. UTAN PUMP! Tur jag har stora och bra rökarlungor! Tog mig bara en timme eller nåt.. Barnen badade i ca tio minuter, sen var dom så ovänner att dom nästan slog ihjäl varandra. *suck* Spelar ingen roll vad man gör, det slutar ändå alltid på samma sätt. Trodde ju att dom skulle bada och plaska och skratta och ha helt vansinnigt roligt med varandra hela förmiddagen, så jag skulle få sitta och sola och dricka kaffe.. Man ska aldrig tro nåt sånt! Spelar ingen roll att jag suttit och blåst sönder lungorna för deras skull.. inte ska ni tro dom visar någon tacksamhet för sånt inte..

Hoppas att dom är på bättre humör när dom vaknar. Måste nog gå iväg på en promenad/cykeltur med dom. Då slåss dom i alla fall inte. Mina otacksamma små bortskämda barn som jag trots allt avgudar mer än livet självt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0