Min kloka far

Så var denna dag äntligen slut! Är verkligen helt slut. ska bli så skönt att lägga sig..
När jag for på jobbet i morse så blev jag lite (några minuter, o hemska saker..) försenad p g a en olycka på vägen. Brandbil, två ambulanser och en MASSA poliser. Omdirigeringar och folk överallt. Det är så hemskt!! Var orolig en bra stund idag på grund av det. Tänk om det är någon jag känner? Visade sig vara en mc och en cykel som krockat.. Tycker inte om att komma till en plats där det just hänt en olycka. Vill inte veta att sånt händer. Tycker det är nog otäckt att se lite glassplitter på vägen, för där har det ju KANSKE hänt nåt hemskt. Huh..

Ikväll har jag målat, förhoppningsvis, sista varvet på köksluckorna. Ska bli skönt att få dom på plats igen. Inte så kul med öppet skafferi. Det förstör liksom ordningen i köket.. Sen så är jag jättestörd över att luckorna ovanför kylen är borta också. Varje gång jag går förbi dom så duckar (?) jag. "Känner" ju att dörren är öppen och vill ju inte slå skallen i den.. haha.. helt sjukt! Händer varje gång jag går förbi. Börjar bli pinsamt att ducka för en lucka som inte finns. Förhoppningsvis så hänger dom på sin plats imorgon kväll.

Pratade med min kära far om kittning och ommålning av fönster. Frågade om man verkligen MÅSTE ta bort allt kitt, och hur??? Men "Nää, int behöv man hä..  Hä räck ju å ta bort he som sitt löst. He som sitt, he sitt ju!" Vilken klok far jag har :-) Tänker nog lyssna på hans visa ord och göra det lätt för mig. Tar bort det jag kan, kittar där det behövs och sen målar jag. Enkelt! Annars blir det nog inte målat i sommar, för jag har då redan gett upp om att få bort kittet..

Ledig imorgon = Full sjå med barnen. Blir slut bara jag tänker på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0