Helg

Klockan är kvart över åtta och det är bara jag och Alva som är uppstigna. Fattar ingenting! När jag kom hem från jobbet igår var det tyst och öde i huset. Ja, nästan i alla fall. Joakim satt ju uppe förstås.. Men mikke låg nedbäddad som en liten bebis.. och han sover än! Vad händer? Och hur har han fått Viggo att sova så här länge?

Jag och Alva sitter och äter smörkex. Det vill säga digestivekex med smör på. Såå gott. Blir säkert jättefet av detta frosseri, men det går inte att sluta äta dom. Bara en till... det gäller ju att äta upp sig inför bikinisäsongen :-)

Imorgon är det morsdag och då blir det att åka till Boliden och fira min kära mor. Blir nog att köpa en blomma till min stackars far också som kom hem från operation i Umeå igår. Han mår dock alldeles utmärkt och har aldrig varit så frisk någon gång säger han. Lyckad operation med andra ord!

Idag ska jag till färgaffären och köpa färg till luckorna. Hann inte det i onsdags innan jobbet. Hoppas verkligen att det inte är någon helgdag idag??? Eller? Är det kanske det? Skulle ju inte förvåna mig för jag har ju prickat in alla helgdagar hittils. Har ju varit stängt på färgaffären 80 procent av gångerna som jag kört dit...

Nu BEHÖVER Alva ett till smörkex. Bäst jag skyndar mig att smöra innan hon magrar bort, den lilla rultan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0