Grrr.. så irriterande!

Såå frustrerande när man inte kan sätta igång med något arbete när man har två små som bestämmer här hemma! Och när saker inte fungerar eller är på rätt plats så man hittar det man behöver!!!

Hittade värsta myrboet i och under en kruka jag har ute på gården. Tänkte då att jag spolar krukan full med vatten och spolar sen gården ren.. men nej då! Sprutmunstycket..som jag för övrigt fick leta efter i en kvart.. (låg i Alvas rum).. läckte som ett såll! Försökte ändå spola så gott jag kunde men då skulle ju förstås Alva och Viggo ha slangen. Blev ju direkt ett slagsmål. Allt spolande resulterade ju också i en masa vattenpölar, så nu är deras nya fina gympaskor inte så fina längre, eftersom dom måste plaska i en pöl så fort dom får syn på en! Jamen jag sopar väl bort vattnet då, tänkte jag.. men Nej! Sopen är spårlöst borta! Blir så vansinnigt irriterad!!!

Barnen vill absolut vara ute hela tiden. Man kan ju tycka att jag borde hinna med en massa ute på gården, men jag får inte göra nåt alls! Direkt jag tar tag i en spade eller sätter på mig arbetshandskar så börjar dom att skrika, slåss eller behöver hjälp med att kliva upp/ner från studsmattan. Jag ska tydligen bara stå och titta på dom när dom leker/hoppar/gräver..  Grrrr..vill ju göra en massa ju!

Började lite smått med ett fönster igår. Tvättade med fasadtvätt. Wow.. vilket effektivt medel! kollade in de andra köksfönstren också, för jag tänkte tvätta dom också.. men där behöver vi byta ut några brädor. ALLTID är det nåt som bromsar upp mina projekt! Tror jag ska skita i allt för det finns som ingen mening med att samla kraft och sätta igång.. får ju ändå aldrig göra klart. Bläää..vilka klagosånger, men jag är verkligen less på att det aldrig går som jag vill!

Min granne som är ute och rensar ogräs i sin rabatt och bevittnar spektaklet på vär gård dagligen ropade över gatan att hon är glad att hon är pensionär.. och inte har några bråkande barn som bara stör hela tiden. JAG ÄR VERKLIGEN AVUNDSJUK PÅ HENNE JUST NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0