Full rulle hela dagen

Idag har vi inte suttit många minuter. Har hållit igång hela dagen! Rensat ogräs, slipat upp ytterdörren och sen målartvättat den. Slipa den var inte roligt! Gammal torr och sprucken dörr.. inte lätt att få den slät. Har även hunnit med att grundmåla den ett varv. Nu ska även den bli vit! Får väl se hur det går med den saken.. vet inte om det blir bra. I värsta fall så måste vi väl köpa en ny dörr. Känns dock inte som att jag vill lägga ut flera tusen på det också just nu. Hur det än blir så får det duga för tillfället :-)

Har kört fast när det gäller fönstermålningen. Hur får man bort det gamla fönsterkittet? Helt omöjligt ju!!! Och måste man bort med det då om det sitter? Är det inte bara sprucket och sprött kitt som ska bort?? Blir tokig när jag inte kan och vet sånt.. Och min kära far som kan sånt har ju varit nere i Malmö hos min kära syster, så honom har jag inte kunnat fråga. (klart jag har kunnat, men man vill ju inte ringa och störa när systeryster äntligen får ha våra föräldrar alldeles för sig själv). Får väl höra vad han har att säga om saken imorgon.

Mikke han är ute och gräver ner plintar och grejar på med underarbetet till altantaket. Han har sjåat med det hela dagen han. Är inte avundsjuk alls på hans arbetsuppgift. Så nöjd med att slipa och måla. Nog jobbigt det måste jag ju säga. Är faktiskt lite bekymrad över temperaturen utomhus nu. 12 grader har vi och det får helst inte bli kallare med tanke på färgen jag just målat på dörren. Dessutom så måste vi ju ha dörren öppen i natt eftersom jag inte kunde låta bli att måla karmarna. Hur smart var det då???

Nu ska jag gå och lägga mig i ett varmt bad. Är helt mör i hela kroppen efter allt slipande och plockande av ogräs.  Jobb imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0