Fredag

Vaknade redan klockan halv tolv idag :-(

Vad gör man då när man är alldeles ensam i huset och har alla möjligheter att slappa och ta det lugnt? Njuta av tystnaden, kanske läsa en bok, ta ett varmt skönt bad? Nädå.. inte jag! Jag sätter igång med att måla! Och vad målar jag då? Jo LISTER!!! Va? KAN NI FATTA ATT JAG VÄLJER ATT GÖRA DET EN DAG SOM DENNA?

Är ju inte riktigt riktig, känner jag. Men grejen är ju att om inte jag gör det så blir det ju aldrig gjort! Blir ju galen av att se dessa bruna dörrkarmar i tv-rummet.. Hade tänkt ge mig på fönsterna i tv-rummet, men orkar inte skruva bort alla delar och handtag som ska bort. Dessutom så är dom ju inte tvättade med målartvätt heller... 

Känns ändå skönt att det är påbörjat. Nu är det grundat i alla fall. Hoppas det blir klart i helgen. Ska ju ha kalas på söndag, så då vore det ju skönt om det såg någorlunda hyfsat ut i alla fall. Hjälp... kalas! Måste ju baka en massa. Har jag totalt glömt bort! Blir inget avancerat bak känner jag. Det finns ju alltid fikabröd på konsum om det skulle krisa...

20 minuter kvar av tystnad, sen ska jag hämta hem mina små änglar(?) från dagis. Blir väl att tillbringa eftermiddagen utomhus.. och höra hur dom slåss och skriker på studsmattan.. eller stå och ge Alva fart i gungan. Stor fart!

Jippiii. ser verkligen fram emot eftermiddagen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0