Vård Av Barn

Har en sjuk dotter idag. Igår kväll hade hon 38.5 graders feber och hostade en massa. Lite bättre idag, men fortfarande varm och hostig. Hoppas hon är frisk till på onsdag när jag jobbar igen. Inte kul att behöva vara hemma från jobbet.

Den här helgen kändes som världens längsta... kanske för att jag inte hade något inplanerat? Kom faktiskt ihåg att jag inte gillar såna helger :-(

Jag blir så rastlös. Får DAMP! På lördag eftermiddag kom Jamal och Kevin förbi ett par timmar. Och på söndag bakade jag bullar. Det var allt som hände på HELA HELGEN.


Söndagkväll kom Joakim på att han vill byta rum. Det kunde han väl ha kommit på tidigare under helgen så jag hade haft något stort projekt att göra! Han vill "flytta ner" till resten av familjen på nedervåningen. Inget litet projekt! Det blir att flytta in i rummet som vi nu har som "kontor/lekrum" . Kruxet är bara att vi i detta rum har miljoner ton med böcker, som Mikke envisas med att vi ska ha framme. Han tycker att det är SNYGGT!!???


Jag skulle ju helst skänka bort dom allihopa, eller möjligtvis hitta en plats på vinden åt dom. Hur som helst så verkar det ju viktigt att kunna titta på sina böcker när man blir sugen på det, så böckerna måste stanna framme synligt i huset. Nya kontoret blir följdaktligen på övervåningen och DIT SKA ALLA BÖCKER BÄRAS! Ve och fasa!


Jag tycker ju det räcker med alla skrivbord, bokhyllor och TV-apparater som ska skifta plats. Trappen är smal och vriden. Det är inte roligt att bära upp saker dit. Någon som vill komma och hjälpa till? Kan bjuda på nybakade bullar :-)


Hade tänkt börja lite smått idag när jag nu ändå är hemma med småttingarna, men vet inte var jag ska börja? Inget väger ju så lite att jag ska orka bära upp det. Jag är ju svag och bräcklig som en liten liten flicka :-) Min rygg går ju av på mitten för minsta lilla fellyft. Det är tur jag har två starka karlar i huset. Väntar nog tills dom kommit hem båda två :-)


Då ska jag domdera och peka och visa vart skåpet ska stå! Problemet är bara att jag inte vet var det ska stå? Och vilka möbler ska stanna kvar och vilka ska flyttas.. Jocke får ju ett rum som är dubbelt så stort som det han har..... hmmm måste nog sätta mig ner och planera hur det ska se ut.

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Byt till ett mindre hus då så har barnen färre rum att välja mellan, så slipper du otyget att flytta runt... förresten: klart böckerna ska stå framme - det man inte har i huvet får man ha på hyllorna :)!



Bjud mig på biljetten upp så kommer jag och hjälper er att släpa och bära....!!!

2010-03-22 @ 17:20:42
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Mikke

Äntligen en "Johansson" som är på min sida när det gäller böcker. Det går inte ha får många. Undrar vilka de två starka karlarna Erika pratar om är?

2010-03-22 @ 19:18:14
URL: http://urdverdandiskuld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0