Var är Energin?

Vaknade med tät näsa och huvudvärk denna morgon. Har dessutom fortfarande ont i ögonen efter ljus-chocken igår. Känner att jag har en ordentlig förkylning på gång. VILL INTE! Har inte tid eller ork att bli sjuk. Det är ju nu man ska ha en massa energi för att fixa och dona och städa. Jag brukar vanligtvis bli full av energi när solen skiner som den gjorde igår. Det är då som soffdynor och mattor brukar åka ut på vädring och huset ska lukta såpa. Älskar den lukten! Den hör våren till på nåt sätt.. vet inte varför?


Väntar och längtar efter den energin. Den kommer ju med säkerhet inte att infinna sig idag, men kanske imorgon? Hoppas solen skiner då och att inte förkylningen blivit värre. För då ska ALLT SOM ÄR LÖSTAGBART ut på vädring! Huset ska dofta såpa och musiken ska ljuda högt ur stereon när jag dansar fram med dammsugaren... :-)


Kanske till och med byter gardiner, planterar om blommorna och putsar fönster...? Hmmm... det krävs en MASSA sol för att jag ska få så mycket energi känner jag. Ska dricka min Blutsaft nu och ta mina vitaminer tillsammans med lite nässpray och alvedon. Hoppas som sagt på energi till imorgon!!!



Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller tummarna att du får tillbaka din energi. Här packas det för fullt inför flytten och vi längtar nästan ihjäl oss tills allt är klart. Skriver på försäljningen av lägenheten idag känns toppen :) Är du ledig under påsken? Kram

2010-03-31 @ 10:48:30
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag jobbar PRECIS HELA PÅSKHELGEN! Börjar torsdag natt och jobbar alla dagar fram t o m måndag :-(

Känns inte kul!

2010-04-01 @ 07:14:57
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Tessan

Aj då, vi hade tänkt kika förbi en sväng. Trist att jobba då alla andra är lediga dessutom. Hoppas det blir lungt iaf :)

2010-04-01 @ 10:57:55
URL: http://tessan72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0