Lyckad dag.. trots allt!

Äntligen är denna dag snart slut! Den började tidigt...

Redan halv sju var det presentutdelning för småttingarna. Då vaknade även Jocke och grymtade i sitt sovrum. Där låg han och väntade på att vi skulle komma in och sjunga för honom. Så det gjorde vi ju förstås :-)

Precis i samma sekund börjar sedan ALLA TRE BARNEN kräva hjälp med än det ena än det andra. Viggo och Alva kunde ju inte få ut sina leksaker ur förpackningarna. NATURLIGTVIS INTE! Köpte ju det mesta på Barnens hus!! Förstår inte varför dom måste vira fast och till och med skruva fast leksakerna i kartongerna???? BLIR GALEN! Ingen annan som stört sig på det? Har man ingen skruvmejsel till hands kan inte barnen leka med sina saker.. Helt sjukt! Borde starta en protestgrupp på facebook eller nåt, mot ogenomträngliga leksakskartonger!!

Nåja... hann ju inte mer än få ut grejerna så skulle dom ha hjälp med att leka med dom också. Och Jocke ropar och behöver hjälp med nya plattskärmen till datorn. Den funkade inte! Oj oj oj vad vi fick sjåa med alla grejer. Supporten öppnade inte förrän 10, så vi fick stå ut med en halvsur tonåring i tre timmar. Vi provade allt. På mikkes dator fungerade skärmen men inte på Jockes! Halv elva packade vi ihop skärmen och körde till onoff för att byta till annan modell. Måste ju vara att skärmen inte funkar med windows 7, trodde vi. Men på onoff fick vi hjälp med hur vi skulle göra, så det var bara hem och kämpa på igen. Efter många om och men lyckades vi! Samtidigt skulle ju jag fixa tårtor, städa och GÖRA LUNCH!


Viggo somnade strax före gästerna kom! Gick inte väcka honom... Så han sov sig genom i alla fall halva kalaset. Är i alla fall jättenöjd med dagen för barnen är så himla nöjda! Särskillt Joakim som fick jättebra saker. Ny plattskärm, surroundsystem till datorn, en ny klocka och en ny säng! Viggo fick en cykel med stödhjul. Jättefin var den, plus en massa bilar, skoter, motorcykel, påslakan och pengar till kläder. Alva fick två dockor. Med en av dockorna följde det med termometer, spruta och stetoskop! Oj vad hon har lekt med den. Det är bra hon övar så hon ser att det inte är farligt med termometrar och sånt... tänkte jag. Det återstår väl att se hur pedagogisk den är. Dockan skriker alldeles förfärligt när man ger den en spruta. ....


Från det ena till det andra. Har gått omkring med en förfärlig värk i axlar/nacke hela dagen. Särskillt på höger sida. Har funderat hela dagen på vad jag kan ha gjort för att förtjäna denna smärta. Känner ju att det är någon form av träningsvärk.. Kunde inte komma på att jag burit/lyft något tungt??


Har just kommit på vad det beror på. Skratta inte åt mig nu!


Torsdag natt när jag jobbade bakade jag ju en morotskaka. Rev 5 morötter på rivjärnet! Japp! Så är det.. Jag är alltså så svag att jag får träningsvärk av att riva morötter!!! Men å andra sidan så stark att jag vågar erkänna det :-) så någonstans måste det ju jämna ut sig. Eller???

Vet inte om man ska skratta eller gråta...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0