Huvudsaken är ju att katterna är nöjda.. eller?????

Upp klockan fem i morse.. suck!
Gjorde en viktig upptäckt denna morgon. Nästan varje dag vaknar ju barnen i svinottan. Har inte fattat varför? MEN NU VET JAG!


Jag låg faktiskt vaken vid fem, utan att något barn hade väckt mig. Då fick jag se vad som händer på morgonen...

Det är ju de @&&@&&%¤%-KATTERNA som väcker barnen varje morgon. Lydia kom smygandes upp i sängen och jag kastade genast ner henne, DETTA HÄNDER TRE GGR. Sen ser jag hur hon smyger upp till viggos ansikte(han sover ju förstås i vår säng) och börjar puffa och kurra på honom. Som tur var så hann jag ta henne innan hon väckt gossen. Hon vet minsann vad som fungerar. Väcker hon barnen så stiger vi ju upp! SMART KATT!!! 

NU FÖRSTÅR JAG JU ATT DET ÄR SÅ DET GÅR TILL VARJE MORGON!! Måste tänka ut någon strategi för att förhindra att detta händer igen...

Släpp inte in katterna i sovrummet, tänker ni säkert. Men det är inte så lätt, när man har småbarn som vandrar in i sovrummet mitt i natten. Dörren är alltid öppen. Förutom när Viggo kommit in i sovrummet. Han är så noga och stänger dörren efter sig, vilket ofta resulterar i att någon katt blir instängd i sovrummet och högljutt vill ut därifrån vid 4-5-tiden på morgonen.

Måste nog helt enkelt snöra ut katterna på natten, eller stänga in dom i tvättstugan! Något måste göras i alla fall. Så här KAN MAN JU INTE HA DET!

Måste ju även tillägga att när jag steg upp med katterna i morse, så var dom inte nöjda ändå. Lydia var tvungen att puffa upp dörren till Alvas rum och troligtvis har hon stått och trampat på henne tills även hon vaknade. För Alva har ju KORS I TAKET sovit i sin säng hela natten. Det händer inte ofta.

Nåja... huvudsaken är väl att NÅN är nöjd! Eller....? I detta fall är det katterna.. När dom äntligen fått upp mig och Alva så kurade dom ihop sig i soffan och sov.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0