Träning..


Har kommit så långt att jag börjat tänka tanken... trääääning...

Hade en diskussion med en bekant idag angående träning. Hon är en sprudlande energisk person med tusen järn i elden. Hon har vanligtvis inte ens tid att se på TV. När hon inte jobbar på något av sina TVÅ heltidsjobb, eller tar hand om sina barn, varav en handikappad, så är hon idrottstränare. Två hundar hinner hon med också, och de får sina dagliga promenader. Helt makalöst! För tillfället är hon sjuk (jobbar ändå..). Äter cellgifter i massor. Hon klagar på att hon känner sig trött och utan ork. Hon skyller orken på att hon gått ner en massa i vikt, och förlorat muskelmassa. Sa till henne att nu när hon äter alla dessa mediciner så har hon hamnat på samma nivå som jag befinner mig på. Och jag är fullt frisk. Bara lat!


Vi diskuterade ork och muskelmassa. Berättade att jag tog en promenad häromdagen med barnen i tvillingvagnen. Tog en runda på knappt två km. (detta är pinsamt) Var genomsvettig och höll inte på att orka dom sista metrarna hem! Helt vansinnigt!!! Har aldrig haft så dålig kondis förut! Vet ju att jag är otränad men det här är ju löjligt...

Funderar nu på om det är så att jag inte har någon ork för att jag inte har några muskler, (har verkligen inga) eller är det bara för att konditionen är så dålig?

Om det beror på brist på muskler så har jag kommit på att det finns en enkel lösning på mitt problem. Någon som sett TV-shop på sista tiden? Det finns ett "bälte" som man sätter på sig som "tränar" musklerna åt en, medan man lugnt kan sitta och se på sina tv-serier. Utan ansträngning, svett och tårar så byggs musklerna upp och efter några veckor ser man ut som en vältränad elitidrottare. Erkänn att du vill ha en :-)

Tänkte att om jag köper en sån så kanske orken kommer automatiskt? I och med att jag får muskler? Borde ju bli så om det är så att ork(energi) och muskelmassa står i proportion till varandra? Kanske till och med blir träningsnarkoman om jag får tillräckligt mycket muskler???

Blir så avundsjuk på folk som verkligen VILL träna. Dom som mår psykiskt dåligt om dom inte får jogga sina rundor varje dag, eller lyfta sitt skrot. Har en annan bekant som berättade hur dåligt hon mådde när hon INTE FICK träna på flera månader efter en operation. Måste ju vara så att jag saknar den genen. Har ALDRIG NÅGONSIN kännt något behov av att springa mig svettig eller gå till ett gym och träna i grupp. ALDRIG NÅGONSIN!

 JAG VILL BLI TRÄNINGSNARKOMAN!!

Finns det inget piller man kan ta så att man vips känner ett enormt sug efter att knyta på sig springarskorna? Jag lovar att jag skulle köpa det i så fall....


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Tipset är att börja träna! När du ser hur fort man märker resultat, så blir man besatt tillslut. Inom en månad är du träningsnarkoman :)

2010-03-18 @ 14:53:21
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja, tänk om det var så enkelt! Har provat och visst ser jag resultat när jag väl är igång. Men ALDRIG har jag blivit besatt. Alltid lika motbjudande och jobbigt att he sig iväg.. Blir nog aldrig träningsnarkoman!Min hjärna verkar inte gå igång på tråkiga fysiska aktiviteter.. Problemet är väl kanske att jag inte hittad en ROLIG träningsform?



2010-03-19 @ 00:07:18
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0